Gå til innhold

Spørsmål og tips


Olee

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg har bestemt meg får å gå ned en del i vekt, og lurer på om noen har noen tips eller lignende som kan hjelpe meg på vei.

Jeg er sikker på at det er veldigveldigmange andre som har stilt lignende spørsmål, og jeg har lest gjennom en god del tråder. Problemet er at mange har gått over til en veldig ekstrem endring og har hatt muligheten til å endre forholdene rundt seg såpass. Jeg derimot bor ikke hjemme, men hos en vertsfamilie i utlandet. På den måten er muligheten til å endre middager, frokost og lignende litt begrenset, men jeg har fått havregryn som jeg kan ta til frokost, samt at middagene har blitt litt sunnere (har fått det slik at det går mer i kylling, fisk, kjøtt og lignende). :thumbsup:

Kort og godt så trener jeg annen hver dag, og når jeg trener så er det mye styrke samt bittelitt sykling ol, men det syntes jeg er dørgelig kjedelig! På en vanlig trening (det er ganske moderne technogym utstyr der) så står det at jeg forbrenner rundt 500 kalorier på styrke og 200 på sykling ol. Løfter ca 20 tonn til 30 tonn på hver trening. I tillegg så tar jeg CLA og Thermobol (som jeg ble anbefalt på en kostholdsbutikk, men jeg har min tvil til produktene :huh: ) samt omega 3, og kreatin. Jeg prøver også å ta "food replacement" shake til kvelds minst 5 kvelder i uken.

Det jeg lurer på er om noen vet om noe jeg bør ta i tillegg som har en god og positiv samt sunn effekt? Fatburners er jo det jeg har hørt at skal virke, og han jeg snakket med påstod at CLA og Thermobol sammen ville fungere godt som fatburners. Jeg Prøver også å spise en god del frukt (druer, epler ect.) samt holde meg så og si unna all usunn mat (godteri, fastfood ect :(:thumbsdown: ) men det føler jeg egentlig er ganske vanskelig! Om noen har noen tips for noe som minsker matlysten/søtsuget så taes det også imot med stor takk ;)

På forhånd takk,

Olee :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thermobol og CLA har jeg ikke hørt om, så da er det nok ikke noe revolusjonerende :). Han bak disken er jo interessert i å tjene penger, så jeg tror helst det er derfor han anbefalte det. Måltidserstattere har heller ingen hensikt. Få i deg nok omega-3 og proteiner, det er det viktigste. Kreatin er også kult. Proteinrik mat er også mettende, så spis magert kjøtt, fugl, fisk og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke bestemmer hva som blir servert, så kan du velge hva du spiser av det som blir servert (grønnsaker og kjøtt er de beste valgene imo) og du bestemmer også hvor mye du spiser, spis deg greit mett og gi deg der :)

Cla og thermobol trenger du ikke, gjør som Konstantinovs sier og hold deg til omega3, protein og kreatin (om det gir deg noe), og enig med det om måltidserstatter også, bedre å ta seg en omelett eller cottage cheese med no bær ( eller noe i samme gata)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...