Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En venninne vil gå ned i vekt og jeg prøver å komme med gode råd. Hun har sluttet å røyke og begynt å trene + legge om kostholdet. Jeg vet ikke akkurat hva hun spiser eller hvor mye. Men jeg vet at hun før spiste for lite (etter min mening) og en del "dritt", mest sånn fordi hun ikke visste bedre. Brødskiver, frokostblanding, youghurt. Nå spiser hun mer frukt/grønt og mindre brød sier hun, men har gått opp 3-4 kg. Er det mulig at det skjer noe i kroppen ved omlegging av kosthold som gjør at hun går opp (før hun evt går ned)?? Hun sier hun føler seg oppblåst og vannete. Særlig magen.

Rådene mine virker jo meningsløse når alt går feil vei...

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5550-opp-i-vekt-ved-omlegging-av-kosten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke det at hun faktisk spiser mer fordi hun trener mer og ikke røyker da?

Be henne bruke diett.no en stund til å loggføre maten en stund.

Kutter man både karbo og sukker en del så vil vannet slippe taket, så skjønner ikke helt hvorfor hun skal være/føle seg vannete. Oppblåst kan hun bli som resultat av drastisk omlegging av kosten.

Er forskjell på hva folk sier de gjør og hva de faktisk gjør også. Flere ganger jeg har gitt råd til folk ang.kosthold så følger de det litt sånn som de selv vil, og ellers så "koser" de seg fordi de har vært flinke eller bare gir faen så skylder på rådene som er gitt når de ikke går ned eller går opp.

Hvis jenta spiser sunt og trener, og ikke trykker i seg mat er det vel bare mage sekken og alt som fyller seg opp : ) Snart vil ho nok gå ned i vekt... Er ikke lett og ligge i kcal overskudd + trening hvis man holder seg til sunn mat.. Bruke diett.no er veldig anbefalt : )

Men er det noen som vet om det er naturlig å gå opp i vekt, etter man har sluttet å røyke? Etter jeg slutta å røyke gikk jeg raskt opp 3 kg, og det ser ut som forbrenninga mi stoppa helt opp... Men mulig det er andre ting jeg ikke har tenkt på som er årsaken da...

Ikke meninga å kuppe tråden din Lise, men ser at venninnen din har sluttet også ;)

Annonse

Men er det noen som vet om det er naturlig å gå opp i vekt, etter man har sluttet å røyke? Etter jeg slutta å røyke gikk jeg raskt opp 3 kg, og det ser ut som forbrenninga mi stoppa helt opp... Men mulig det er andre ting jeg ikke har tenkt på som er årsaken da...

Ikke meninga å kuppe tråden din Lise, men ser at venninnen din har sluttet også ;)

Jeg gikk opp masse når jeg sluttet rett og slett fordi jeg knasket mer andre ting istedenfor å sutte på røyken :D

Det går fint, jeg har også slutta skjønner du. Jeg har nok også lagt på meg litt, men jeg pleier normalt det på den tida her på året, så jeg stresser ikke så mye med det. Men JA det er fristende å putte i seg noe annet enn røyken, og jeg mener det er det som gir vektoppgang - ikke selve røykeslutten. At forbrenninga skal stoppe opp høres usannsynlig ut.

Og jeg ser plenty med overvektige som røyker, så det ser ikke ut til å være noen vidunderkur for dem.

Det går fint, jeg har også slutta skjønner du. Jeg har nok også lagt på meg litt, men jeg pleier normalt det på den tida her på året, så jeg stresser ikke så mye med det. Men JA det er fristende å putte i seg noe annet enn røyken, og jeg mener det er det som gir vektoppgang - ikke selve røykeslutten. At forbrenninga skal stoppe opp høres usannsynlig ut.

Og jeg ser plenty med overvektige som røyker, så det ser ikke ut til å være noen vidunderkur for dem.

Nei, enig med deg! Syntes også det hører merkelig ut.. Men det eneste jeg dytta inn, uten om min vanlige kost, var lâkerol. Derfor jeg stussa litt :confused:

Nei, enig med deg! Syntes også det hører merkelig ut.. Men det eneste jeg dytta inn, uten om min vanlige kost, var lâkerol. Derfor jeg stussa litt :confused:

Glad jeg telte kcal når jeg sluttet og røyke, vekta flytta seg ikke 1 hakk med samma kcal intakk før og etter røykslutt

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...