Gå til innhold

Plutselig vektoppgang og væske i kroppen


Anbefalte innlegg

For jeg har jo,ifølge vekta på onsdag nådd ti kg ned på rundt en mnd nå. Og jeg har ikke gjot noe stort annet enn å trene mye og spise sunt,proteinrikt og rett. Masse cardio,masse styrketrening. Men nå i morges våkna jeg med bare syyykt mye væske i kroppen...forlovelsesringen gjorde skikkelig vondt liksom...og beina er hovne.

Så jeg lurer bare...er dette en bivirkning ellr noe???:( Har gått opp i vekt liksom,ikke mye men det sier seg selv med så mye vann i kroppen ...har begynt å kjenne det i går også men la ikke sååå godt merke til det. Jeg har ikke spist noe anderledes eller sykt for at dette skal skje..jeg har gjort akkura det samme jeg har gjort de siste 5 ukene.

Noen som kan svare meg på dette? Kommer til å dra til legen på mandag om det ikke går over altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke fått i deg noe ekstra salt det siste døgnet?

Nope,spiser så å si ikke salt og lager alt fra grunnen av...og jeg har spist salt før uten å merke det på kroppen slik som dette da...er snakk om skikkelig hovenehet liskom...skal litt mye salt til for at det skal bli slik eller? Jeg føler meg ikke syk,men det er klart jeg blir bekymra når det er så ekstremt...føler meg som da jeg gikk gravid på slutten mer eller mindre:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke helt klok på kroppen alltid, den har sitt eget liv :p Vekta mi kan stå stille en uke eller to, for så å droppe en kg over natta, så jeg vil tro at kroppen din også vil slippe vannet igjen like fort som det kom.

Hvorfor dette skjer vet jeg ikke selv, men p-pillene hjelper ikke på hos meg angående væskesamling i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du veid deg i dag? Det kan være greit å veie seg for å sjekke hvor mye væskeansamling det er snakk om (forutsatt at du vet hva vekten din vanligvis er om dagen). Vann i kroppen kan ha utrolig mange årsaker, de fleste av dem helt ufarlige. For de aller fleste forsvinner det igjen like fort som det kom. Men hvis det ikke forsvinner så ville jeg tatt en tur til lege:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til meg skal det ikke mye salt til før jeg merker forskjell, men det er sikkert individuelt hvordan man reagerer.

Uansett vil jeg anbefale deg å drikke masse vann, for å få deg til å løpe mest mulig på toalettet i løpet av dagen :)

jupp:) nei jeg pleier ikke holde mye vann til vanlig...jeg erikker mye hver dag...3 til vanlig -4 liter på treningsdager.Har aldri sett på maken jeg:O Men tenkte d kunne være en slags reaksjon av så mye nedgang p kort tid...:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du veid deg i dag? Det kan være greit å veie seg for å sjekke hvor mye væskeansamling det er snakk om (forutsatt at du vet hva vekten din vanligvis er om dagen). Vann i kroppen kan ha utrolig mange årsaker, de fleste av dem helt ufarlige. For de aller fleste forsvinner det igjen like fort som det kom. Men hvis det ikke forsvinner så ville jeg tatt en tur til lege:)

mhm,har gått opp 3 kg i bare væske liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...