Tore Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Hei, jeg lurer på om noen kan oppklare fordeler og ulemper med begge typer program når man har 3 disponible treningsdager per uke. Fullkroppsprogram der hele kroppen trenes alle tre dagene, eller 3-split der man trener forskjellige muskelgrupper alle tre dagene. Når velger man hva, og hvorfor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lame Nordstrom Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Du har godt av å stimulere de samme musklene to ganger i uka og ikke bare én, så da ville jeg heller gått for et fullkroppsprogram. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larskr Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 du svarer vel egentlig på det i spørsmålet. Har du tre dager, anbefaler jeg på det sterkeste fullkropp, nettopp fordi du får trent alle muskelgrupper 3 ganger i uka i steden for 1. Splitter som fitnessutøvere/bodybuildere bruker går gjerne over 5-6 dager, slik at de får trent muskelgruppene flere ganger. Ved å feks legge bryst/biceps, skulder/triceps sammen, ser du at skuldre og triceps får 2 dager, da de også trenes ved brysttrening. Legg til en dag rygg, og biceps får kjørt seg to ganger også. Si du velger følgende splitt 3 dager i uka. Bryst/biceps Skulder/triceps Rygg/Bein Som du ser er det bare 3 grupper som får kjørt seg 2 ganger i uka. Skuldre, triceps og biceps. Triceps og biceps er veldig små muskler, og derfor langt fra de viktigste å bygge først dersom du vil ha en imponerende fysikk. Ryggen, som inneholder overkroppens største muskler, er langt viktigere. Ved et fullkroppsprogram trener du de store muskelgruppene hele 3 ganger, og de små gruppene som biceps og triceps trenes indirekte gjennom baseøvelser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.