Gå til innhold

Sette opp styrketrening iforbindelse med golf


Golferen

Anbefalte innlegg

Hei..

Golf sesongen går mot slutten, og nå ønsker jeg å lage et styrketreningsprogram for høsten/vinteren som skal hjelpe meg med neste golfsesong.

Ønsker å sette opp et styrketreningsprogram som skal ha fokus på basisøvelser som gir økt styrke i coremusklene og som gir god bevegelighet.

Har trent litt av og på før.. Fornøyd med tech nutrion sitt RYP program, da har jeg brukt grunnprogrammet.

Trenger nå hjelp til å supplemere med øvelser som skal være knyttet opp mot golf sving og rett og slett bygge opp en god bevegelighet og stabilitet i kroppen.

Sikkert mye å be om dette. Det jeg liker med RYp er fokus på øvelser med store muskelgrupper samt 3 økter i uken foruten om kardio/utholdenhet.

Jeg prøvde meg på noen av disse øvelsene med dårlig resultat: http://fitgolf.com/players/golf-fitness-handicap/

http://www.golfdigest.com/golf-instruction/2011-09/combine-tests#slide=1

Spesielt "Overhead Deep Squat" øvelsen sliter jeg med å utføre riktig. Er virkelig ikke myk nok og har problemer med balansen jo lavere jeg kommer og da sliter jeg med å ha begge føttene helt i bakken samt at armene jeg har i været kommer alt for mye horisontalt og nærmere 90 grader med gulv enn 90 grader med vegg.

Trenger da øvelser som kan gjøre meg mykere, samt styrke core muskulaturen.

Grunnprogram:

Knebøy

Skråbenk manualer

Roing bredt

Arnold press

Bicepscurl

Tricepspress

Mage

Planken er en øvelse jeg liker godt, er ikke denne god å ta med`?

Hvordan få riktig teknikk i knebøy? Som jeg sa ovenfor så sliter jeg virkelig med denne øvelsen. Klarer ikke å komme 90 grader med rompa og føler overkroppen bøyer seg for mye fremover. Samt at knærne ikke står rett over føttene men heller litt skjevt. Dette sammen med litt dårlig balanse så føler jeg at teknikken blir vel dårlig..Er det en øvelse om er god å begynne på først slik at knebøy blir lettere å utføre teknisk riktig?

Liker også å bruke strikk. Noen gode øvelser som anbefales med strikk?

takker for innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...