Gå til innhold

Holde Motivasjonen


Andersen

Anbefalte innlegg

Hvordan klarer dere å holde motivasjonen oppe? Det går sånn noen lunde bra, men det største problemet er at ingen skjønner hva jeg driver med etter jeg la om livet og kuttet ut alkohol, pizza og junk food generelt.

Å hvis jeg har med noen venner(spørs hvordan du tolker det men) på trening så kan du ta deg faen på at hvis jeg er sterkere enn de i noen øvelser, så får jeg høre at jeg er full juica av masse snacks å gjør ikke annet enn å ta bol..

Å hvis vi skal ha filmkveld eller noe annen sosial sammenheng, å jeg tar med mat, da blir det fullt styr. Men det er jo også kjedelig å sitte hjemme konstant også :p

Selv om jeg gir for det meste blanke i hva de andre sier, men føler det litt sånn at det går ikke ann å dra ut til noen her ute på øy gapet.. Flere som har det sånn etter de la om livet?

Motivasjonen detter jo automatisk ned når du føler at ingen støtter deg. Så kom med innslag som kanskje kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det enkleste er egentlig å bare gjøre det du må gjøre for å nå dine mål. Om vennene dine kommenterer at du drar fram litt skikkelig mat i stedet for potetgull til filmen, så får de bare gjøre det. Om du ikke går på defansiven blir det fort kjedelig for de å "hakke" på det på unormale. Etterhvert blir det normal og kanskje over tid blir de nyskjerrig når de ser resultatene.

MYE av dette tror jeg kommer av at de selv egentlig vil dette selv, men de kommer ikke i gang, føler at de ikke klarer osv. Så i stedet for å innse sitt eget nederlag er det bedre å tøve det vekk med å hakke på din suksess.

Bare stå på! Er de venner så er det en naturlig del av "brusing med fjærne" blant kompiser, men det er godhjertet. Om de ikke er venner er det ikke vits å bry seg om kommentarene, evt sette klare grenser for hva du gidder å finne deg i!

Å de du tar med på trening og kommentarer om bol og whatnot viser bare mangel på kunnskap og trangsynthet. Om de ikke klarer å se sammenhengen mellom den sunne matboksen din og at du er sterkere en de på trening så sliter de med 1+1. Misunnelse kommer i mange former, å det vanligste er å skal komme med slike små stikkere.

La oss si at du har en kompis, hans drøm er å klare 100kg i benk (random eksempel) men han vet han ikke trener rett, spiser rett og har ikke motivasjonen så han har gitt opp i hodet sitt. Når han ser du tar 120kg f.eks så er det lettere for han å godta at det må jo være fordi du har juksa, og ikke det at du har gjort det han ikke klarte, for da må han innrømme til seg selv at han ga opp, ga seg, slutta, og er "taperen" men du gir på, gjør ting rett, dedikert over tid og når målet og er da "vinneren"

Lettere å hakke på andre en å innrømme sitt eget nederlag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg kjenner meg så ufattelig godt igjen, har det akkurat slik selv og det er lett å bli frustrert. Jeg tenker imidlertid slik at det er jeg som kommer til å få resultater, tenk så lange i masken de blir når du får de resultatene etter 6 måneder;) Det er nok mye misunnelse ute å går, og mange vil ikke at du skal endre livsstil for da føler de seg verre. Bisarr tankegang, men slik er nå mennesker dessverre...

Det er kjipt, men du vet jo at du gjør noe riktig og du vil få resultater, så får de andre bare sitte der med potetgullet sitt da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaga tynne potetskiver med litt salt funker jo fjell som potetgull :p

men sjalusi, baksnakking er jo folkesport nr 1 her ute :p

Men de "venna" kunne jeg sikkert droppa 99% av :p etter det jeg oppdaget så var det ikke så mange å treffe etter jeg slutta å drikke hver helg :p

Asle: det er jo et innavla småsamfunn :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en white-board hvor jeg skriver ned ukens tyngste løft i markløft, smalbenk og knebøy.

Ser på den hver gang jeg står opp om morgenen og når jeg legger meg på kvelden, å tenker på neste økt så skal jeg løfte tyngre enn dette og ikke gjøre feil som siste treningsøkt, feks ikke gå dypt nok i knebøy eller løfte med feil teknikk i markløft.

Skal også henge opp resultatlisten fra min første konkuranse på siden av white-boarden i nærmeste tid + bilder.

Så jeg minner meg selv på at jeg må prestere maks hver dag for at det skal gå bedre neste gang, å at feil som å hoppe over et måltid eller et sett på trening ikke er tilatt.

Ellers å går jeg med Ipoden på øret 24/7 med motivasjonsprat av Eric Thomas.

Skal forsøke og få tak i The Secret på lyd å presse inn på musikkdåsa også en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

hehe jeg ser problemet ditt. mener noen du tar ditt å datt så hadde jeg bare sagt takk for komplemanget ;) kunne ønske noe beskylte meg for å ta noe.. når det kommer til mat så er jo det et dilemma, men der hadde jeg valgt letteste løsning. Spis litt potetgull å spis en sjokoladebit så slipper du maset. En neve med potetgull setter deg jo ikke ut av spill lix. Når det kommer til brus så har jeg ikke drukket brus på årevis å bare tanken får meg til å brekke meg. Det er jo sukkerlake som klistrer seg til ganen så jeg sier som det er at jeg liker ikke brus. Når andre maser om at jeg trener og at neste steg er bol å skjegg så (er jente) ler jeg bare å jatter med. Alle liker muskler selv om de sier annet. Nå vet jeg ikke om du har dame (er du gutt?), men kan garantere deg at hun liker utviklingen din. og det gjør damene til kompisene dine også ;) så kanskje de bør komme seg opp av sofaen å gjøre noe for sexlivet de også. Ble kanskje litt teit det siste der, men sånn er det funker. Alle syns muskler er hot å de som sier noe annet lyver! Misunnelse er altid roten til nedrakkin så tenk på det og keep up the good work!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...