Gå til innhold

Good Mornings


ooo

Anbefalte innlegg

hei! fant ingen tråd angående teknikk på good mornings, men har vurdert å legge den inn i ryggprogrammet mitt siden jeg nå har en liten mark-pause pga knærne. Kom over denne fra mike mcerlane, liker forklaringene hans, alt høres så trygt ut å gjøre etter hans videodemonstrasjonener: ta en titt:

http://www.workouttrainer.com/home/videos/workout0goodmornings

Noen som har efaringer og god tips angående good mornings? :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt tips er vel at det ikke først og fremst er en ryggøvelse. Den skal først og fremst ta på setemuskulatur og hamstring. Men joda, ryggen er jo med..

Press hofta/rumpa ut kraftig, ikke tenk på at du skal bøye deg fremover

ok:) øvelsene likner vel mye på strak mark egentlig?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

good morning er ikke anbefalt øvelse får nye eller ferske løftere (måte bare si i fra), da er strakmark fra heng en mye bedre øvelse
ok, har kjørt strakmark i snart 2 år, føler jeg har fin kontroll på den...aldri hatt vondt i korsryggen og er flink å dytte ut rompa uten krum rygg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok, har kjørt strakmark i snart 2 år, føler jeg har fin kontroll på den...aldri hatt vondt i korsryggen og er flink å dytte ut rompa uten krum rygg :)

gjør som asle sier så går det bra, tviler ikke på at du har kontroll.

Vanligste feilene med denne øvelsen er løfting med rundrygg og helt strake knær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen problemer med denne øvelsen, og jeg har tatt den helt siden jeg begynte med styrke. Men det er viktig det de andre sier at det å holde seg stram i ryggen, ikke "knekke" sammen er veldig viktig. Ut med rumpa, stram rygg (og mage) og gi den et lite skyv med hoftene når du kommer helt opp, så er du der :) Jeg kjenner denne helt fra baksiden på knærne og opp over korsryggen :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...