Gå til innhold

Søtsug


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Frokost: havregrynsgrøt med banan og bringebær

Lunsj: 2 rundstykker/brødskiver med pålegg

Mellommåltid: en frukt

Middag: kylling gjerne krydret med noe thai krydder og blomkål og gulerot mos ved siden av

Etter middag: yoghurt med bær spiser jeg nesten alltid som en liten dessert. Så kan jeg finne på å spise et ryndstykke, så kanskje enda et.. blir bare ikke mett etter middagen. Baker gjerne noe cookies etc. for å stille suget. Ender opp med at jeg spiser alt for mye karbohydrater og får mageproblemer..

I helgene spiser jeg en del mer mellom måltidene også. Gjerne når jeg sitter hjemme og ikke gjør noe spesielt. Tror det kan kalles kjedespising :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk mye vann, gjerne 2 liter per dag. Kjøp krom-tabeletter. Karbohydrat gjør ihvertfall slik at jeg får søtsug. Så jeg spiser ikke brød eller pasta. Spiser helst skyr, frukt, kylling, karbonadedeig, laks, havregrynsgrøt(mye karbohydrat, men jeg synes at det er veldig mettende), grønnsaker osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tilbakemeldinger. Har hørt flere si at karbohydrater gjør de mer sultne, så får prøve å kutte ned litt på brødspisingen! Og får fylle med meg en vannflaske så jeg alltid har det tilgjengelig + prøve kromtilskudd.

Godt å høre at andre som har hatt samme problemet har klart å løse det! Får ha dere som inspirasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om noen bra tips som kvitter seg med søtsuget, for det har jeg aldri klart :blush: Derimot for meg så hjelper det alltid å spise et eple. Ellers så kan søt te, bær, søt tyggegummi, en liten kjærlighet på pinne, sukkerfri gele og en boks Lakerol dempe søthunger hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage en liten porsjon med sunn "iskrem" når søtsuget blir som verst? Lag eggefluff av to hvitter, 1 ss sukrin og 10 g vaniljeprottis. Miks det sammen med 1 ss cottage cheese, 1 ss mager kesam og 1 ss vaniljekesam. Sett det i fryseren en times tid før du blander det sammen med varme bringbær. Himmelsk godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det sånn, helt til jeg prøvde å spise hovedsaklig proteiner og fett på dagtid, og så proteiner og karbs ettermiddagen/kveldstid. Egentlig ikke helt sikker på om det bare er det her som har hjulpet, eller andre div ting jeg har startet med, men uansett har jeg ikke så store søtsug lenger :)

Dette funket bra for meg også! Samt å kutte ut pepsi max. Har så å si aldri søtsug lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det sånn, helt til jeg prøvde å spise hovedsaklig proteiner og fett på dagtid, og så proteiner og karbs ettermiddagen/kveldstid. Egentlig ikke helt sikker på om det bare er det her som har hjulpet, eller andre div ting jeg har startet med, men uansett har jeg ikke så store søtsug lenger :)

Samme her! Pluss at jeg føler at fettet holder meg mett på dagen, samt at karbs gjør meg trøtt på kvelden. Vinn-vinn situasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Pluss at jeg føler at fettet holder meg mett på dagen, samt at karbs gjør meg trøtt på kvelden. Vinn-vinn situasjon :D

Jammen da er det ikke bare meg ! :D I tillegg blir jeg "gravid" også, så greit å være hjemme da haha.... Eller det har blitt bedre da, så lenge det er veldig grove karbs, og NADA hvite ting!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg alltid anbefaler her inne: tyggis <3 .. Nå har jeg også kjøpt krom, og skal teste ut om dette virker mot søtsug, slik jeg har hørt fra så mange. Ellers føler jeg en halv pære/ eple hjelper godt på om man vil ha noe å tygge på. Et par glass fun light-saft funker også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...