Gå til innhold

levd på ca 1000 kcal


pia1991

Anbefalte innlegg

jeg har spist ca 1000 kcal nå i ca 5 mnd. har gått ned i vekt litt, og er akkurat fornøyd med hvordan kroppen min ser ut nå.

jeg er nå redd for å begynne å spise "normalt" igjen, pga vektoppgang. hvis jeg begynner å spise mer, vil jeg da gå opp i vekt masse? vil så gjerne ikke opp i den vekta jeg var..

jeg vet jeg har gjort det på feil måte med å gå ned i vekt, men det ble bare sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, jeg skjønner..

men har ikke så lyst til å gå rundt å telle kalorier lengere...

derfor jeg lurer på om jeg kommer til å gå opp, noen har sagt at jeg kanskje kommer til å gå ned til og med siden jeg setter fart på forbrenninga igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare eter hva enn du vil uten å vite noe som helst hva det er i det så er det veldig lett å lande for høyt og legge på seg. Alt avhengig av åssn man er som person i forhold til mat og mengder selvfølgelig.

Aner jeg ikke hva du veier, men har du ligget for lavt lenge så vil du gå ned raskere hvis du går opp noen hunder kcal. Men ender man opp eeeeeenda høyere er det lett å legge på seg, handler jo som sakt om hva man spiser . Spiser du sunt og moderat er det ingen problem. Du merker jo på kroppen åssn den reagerer, så ikke tenk på å telle og spis "vanlig" så ser du med ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

okei, men hvis jeg går fra å spise dette:

lunch: tine vanilje yoghurt (vanlig), 60 gr havrefras og en halv banan

middag: nudler med kethup og litt skinke

kvelds: samme som over til lunch

og begynner å spiser mer, ca 1000 kcal mer. vil jeg da gå mye opp i vekt(eller ned om forbrenninga settes igang)

vil så gjerne ikke telle kalorier(har gjort det før, og det sliter veldig på meg)

har ikke tenkt å spise junk food, men normalt...

er bare så redd jeg går opp til dit jeg var før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går fra å spise 7000 kcal i uka til å spise 14000 kcal neste uke så ja da vil du nok gå opp i vekt. Kroppen vender seg til kaloriunderskudd overlang tid. "Okay, jeg får ikke mer mat - da må jeg spare". Forbrenningen går ned, vedlikeholdsnivået ditt synker og du føler deg mest sannsynlig slapp og sliten. Dessuten er det slitsomt å hele tiden passe på hva man spiser med haukeblikk.

Men det som egentlig gjør meg bekymret er HVA du bruker 1000 kcal på. Tine vanilje yoghurt med masse sukker? Nudler med masse energi og lite ordentlige næringsstoffer? Du får så utrolig mye god mat for 1000 kcal, masse grønnsaker, frukt, magert kjøtt, et par knekkebrød mm. Jeg vet ikke om du er klar over det selv men ikke bare gir du kroppen lite næring men feil næring. Jeg vil anbefale deg å gå å snakke med legen din før det går for langt, hun/han kan garantert hjelpe deg med å få fokuset over på ting som er bedre for deg og helsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ut som en forferdelig diett å følge. Å basere kosten på nudler. havrefras og yoghurt (med masse sukker i) er vel ikke akkurat å anbefale. Du må jo ha vært sulten hele tiden? Prøv heller å spis proteinholdig kost med lite prosessert mat. Kjøtt (kyllingfilet, karbonadedeig, biff etc), fisk (og nei, ikke "kapteinens fylte rødspette med reke og champignonsaus" etc, ordentlig fisk!) , grønnsaker og frukt!

Ta en titt her: http://myrevolution.no/s/health-fitness-concept-kosthold/ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...