Gå til innhold

Planlegge/raske løsninger?


Anbefalte innlegg

Lurer på om det er flere her inne som sitt i samma dillemaet som meg til tider/eller noen i samme problemstillingen.

Er alene mor til 2 barn, jobber 100 % stilling, trener 3-4 ganger i uken, lider av lite tid om dagene å kan til tider ty til raske matinntak av mat jeg egentlig ikke skulle inntatt mens jeg er i farten.

Noen tips der ute?

Sikter mot gode matoppskrifter/planlegging til morgendagen, ting som kan lagres i kjøleskap/frys som er raskt å tilberede. Ja dere skjønner (håper jeg ) hva jeg sikter mot :p

(Dette fordi jeg vil ha variasjon i kosten, å liker ikke å måtte spise kesamen, havregrøten, shaken min så alt for ofte da jeg allerede er VELDIG matlei, å treng noe nytt å spennede :D

PS : Er veldig glad vis det er reine produkter/holder avstand fra karb,sukker etc....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag opp store porsjoner mat og frys ned. Dette funker på alt fra sunn lasange til biffgryter og vafler, sunn snacks og sukkerfrie kaker. Stek opp kjøttdeig, bacon, kalkun etc etc og frys ned i porsjonspakker. Lag forskjellige muffinser med ost og pølse, skinke, grønnsaker og what not. Frys ned. Osv. Du skjønner tegninga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja trur faktisk det store trixet mitt blir å ha en dag i uka hvor jeg tilbringer kvelden på kjøkkenet å lager like greit mat for ei uke i slengen. Snakk om desperat sulten på vei hjem, så hiv i seg det første man finner før man springer ut igjen :p Å sånn går hele uka. Men alle har jo sine favoritt mat/lunch/frokost som jeg vil fiske opp for å se om jeg kan finne litt mere å tilføye :D

Hva er ditt favoritt hurtige måltid da?

Hittil så har jeg Kryddret, karbonadekjøttdeig, med stekt løk, spinat. Innbakt i kålhode blar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strimlet kyllingfilet/laksefilet i biter og wokgrønnsaker, gjort på under 10 minutter.

Salat av all slag (Kutter opp grønnsaker på forhånd. Veldig lett å bare kaste sammen)

Eggerøre med diverse (2-3 egg, hiver oppi litt salatkylling, purre mm)

Knekkebrød med kokt egg (Koker opp egg i forveien, både til å ha som pålegg og i salat)

Frukt. Kjapt, enkelt og godt :D

Kyllingtaco. (Trenger bare steke kyllingkjøttdeig med tacokrydder. Resten er jo bare å legge oppi skjellet.)

Cottage Cheese (Med krydder, kanel, syltetøy mm)

Ja, nå kommer jeg ikke på mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bake store porsjoner grove skinkehorn eller grove rundstykker hvor jeg har i masse nøtter/frø/grønnsaker.. Disse henter jeg opp fra fryseren samme morgen som jeg skal ha dem. Ligger de i en pose/boks så er de ferdig tinte ved lunsjtider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...