Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med skuldersmeter både under roing og nedtrekk/chins. Det jeg lurte på er om jeg kan unngå å slippe skuldrene fremover i utstrekkposisjon? Og heller holde oppspenningen med skuldre/øvre rygg ned og bak gjennom hele løftet? Siden jeg får mindre vondt dersom jeg gjør slik. Skal posisjonen likne på oppspenningen i benkpress i roing?

Altså:

(1 min)

Istedenfor:

Og:

(1:10)

Hvilke rygg-øvelser og skulderøvelser er vanligvis minst stygge mot skuldrene? Og hva anbefales av frontbøy og knebøy ift skuldersmerter? Frontbøy har man jo stangen oppå skuldrene som kan være vondt mens knebøy kan sette skuldrene i en vond posisjon.

Et spørsmål til: Hvilke olympiske øvelser/eksplosive øvelser anbefales for fotballspiller? Har sett instruksjonen til rippetoe i power clean - er det et bra valg? Eller bør jeg bøye ned i frontbøy på toppen når jeg har stangen på skuldrene som jeg ser i andre videoer?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4932-ryggtrening-og-skuldersmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...