Gå til innhold

Trening ved ryggsmerter


Arteta

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk vondt i ryggen etter å ha markløfta litt for mye for 2 uker siden. Etter det har jeg fortsatt å trent 5x5, men har tatt det rolig på markløft. Har gått greit med bare mindre smerter men etter gårsdagens trening der jeg løftet benk, roing og knebøy kom smerten enda kraftigere tilbake i dag tidlig. (Merket ikke noe før)

Kan jeg fortsette å trene, eller bør jeg vente til smerten gir seg? Hva med løpetrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved ryggsmerter er det beste å være i aktivitet - så lenge det ikke gjør mer vondt. Gjør det du klarer, men ikke løft tyngre enn at du er smertefri. Og for all del, ikke legg deg ned på sofaen og vent til det går over.

Noe annet du kan gjøre, er å få sjekket teknikken din om du mistenker at den ikke er optimal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener selv med ryggsmerter etter en skade fra militæret, men god oppvarming og fokus på teknikk har gjort at den blir gradvis mindre og mindre og i perioder helt fraværende. Å ligge stille kan være løsningen i en uke etter skaden har oppstått, men etter det er det kun opptrening som hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...