Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri slitt noe med uren hud, bortsett fra når jeg spiser mye godis over flere dager (snakk om EN eller TO små kviser om jeg er uheldig). Men nå som jeg har faktisk vært sunn, og spiser kun godterier en dag i uka, så har jeg brått fått en del uren hud i ansiktet.Skjønner ingenting, siden jeg er såpass flink med maten og treninga. Burde jo vært omvendt? :eek: (Har jo holdt på i 6-7 mnder, så er kroppen burde jo vært tilpasset det nå).

Kan det være på grunn av proteinpulveret eller aminosyrene? Bruker Whey Tech Melkesjokolade fra PF, og EA Anabol Xplode.

Og hvis det er slik, hvilket burde jeg byttet til?

Helst et som er fint å ha for muskelbygging, men nedgang i fett%.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4893-uren-hud-av-proteinpulver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg spiste snop hele tiden merket jeg ikke så mye til kvisene, men nå når jeg begynte å spise rent har jeg fått utbrudd ved det minste inntak av sukker, konserveringsmiddel eller alkohol. Kjipt, men det gjør det vesentlig mye lettere å velge å styre unna.Tenkt på om det kan være noen hormonelle forandringer som spiller inn også?

Når jeg spiste snop hele tiden merket jeg ikke så mye til kvisene, men nå når jeg begynte å spise rent har jeg fått utbrudd ved det minste inntak av sukker

+ 1. Eksakt hva jeg opplever. Jævlig merkelig egentlig. Mellom 12 og 20 år trur jeg det gikk 3-5 liter cola hver helg, og da mener jeg HVER helg, og jeg merka aldri noe. Men nå er det sånn du sier. Bare ved inntak av en halv melkerull, så får jeg kviser.

Kroppen blir vant med alt mulig rart som inngår i den vanlige rytmen, så den reagerer på forskjellige måter ved forandring. Det blir som når jeg før kunne ha et kosthold hovedsaklig basert på karbs, mens nå får jeg ballongmage og forstoppelse ved høyere inntak fordi jeg holder et lavt/moderat inntak til vanlig. Jeg kan ikke alle oppbyggende fakta på hvorfor hva skjer, men det er ganske logisk hvordan kroppen responderer på forandringer egentlig.

Kroppen blir vant med alt mulig rart som inngår i den vanlige rytmen, så den reagerer på forskjellige måter ved forandring. Det blir som når jeg før kunne ha et kosthold hovedsaklig basert på karbs, mens nå får jeg ballongmage og forstoppelse ved høyere inntak fordi jeg holder et lavt/moderat inntak til vanlig. Jeg kan ikke alle oppbyggende fakta på hvorfor hva skjer, men det er ganske logisk hvordan kroppen responderer på forandringer egentlig.

Hm, har ikke tenkt på det før, faktisk! Tusen takk for tips :D

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...