Gå til innhold

Mat på jobb?


CaraMella

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg forsøker å få ned fettprosenten. Da jeg allerede er såpass slank, skal jeg ikke ned noe særlig i kg, men få en bedre sammensetning/form på kroppen. Er nå 174 og ca 59Kg, så er ikke ned i vekt jeg vil, men å få bort siste rest av mage og lår. Så her i en annen tråd, en annbefaling om å kutte karbohydrater i første måltid. Og mitt første måltid har alltid vært en boks CC og 2 epler. Tenker å kutte disse eple da det er karbo, men hva kan jeg erstatte de med? Har tenkt på eggerøre, men tenker om det er noe mer "lettvint" jeg kunne tatt med jobb? Forslag , anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å forbedre sin kroppssammensetning ligger det også under en større muskelmasse - men vi tenker alltid først og fremst at vi vil få bort fettet og at ting kanskje blir så mye bedre da.

Som regel vil et større fokus på å bygge litt mer muskler enn å gå ned i fett% gi en bedre og mer samsvaren look som vi egentlig er ute etter - det er ikke snakk om voldsomme mengder, feks 1-2kg muskelmasse fordelt på hele kroppen på samme fett% vil gi deg en helt annen look.

Jeg vil ikke anbefale å kutte så voldsomt på karbohydratene, heller se på fordelingen/type matvare av makronæringsstoffer og kcal inntatt totalt ila en dag/uke

Ang noe lettvint å ta med seg på jobb - speltlomper med pålegg(kalkunskinke), cottage cheese/skyr/proteinshake + nøtter og en frukt, pålegg med knekkebrød (;))..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forbedre sin kroppssammensetning ligger det også under en større muskelmasse - men vi tenker alltid først og fremst at vi vil få bort fettet og at ting kanskje blir så mye bedre da.

Som regel vil et større fokus på å bygge litt mer muskler enn å gå ned i fett% gi en bedre og mer samsvaren look som vi egentlig er ute etter - det er ikke snakk om voldsomme mengder, feks 1-2kg muskelmasse fordelt på hele kroppen på samme fett% vil gi deg en helt annen look.

Jeg vil ikke anbefale å kutte så voldsomt på karbohydratene, heller se på fordelingen/type matvare av makronæringsstoffer og kcal inntatt totalt ila en dag/uke

Ang noe lettvint å ta med seg på jobb - speltlomper med pålegg(kalkunskinke), cottage cheese/skyr/proteinshake + nøtter og en frukt, pålegg med knekkebrød (;))..

Jeg ser den..Har tenkt selv på om jeg kanskje ikke skulle bare "bygge" litt. Og heller holde meg på vedlikehold. Men da igjen ser jeg ikke hvordan magefettet skal forsvinne...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre:rolleyes: har en syk kjærlighet til epler:eek:

Ville egentlig ikke kutte dem, men om man ble kvitt siste lille flesken, så selvfølgelig..

Som Oddis sa - to epler ville tvilsomt gjort noen forskjell.

Dersom du skriver opp hva du spiser/trener så kan vi kanskje få et bedre bilde av det og gi deg et mer konkret råd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som Oddis sa - to epler ville tvilsomt gjort noen forskjell.

Dersom du skriver opp hva du spiser/trener så kan vi kanskje få et bedre bilde av det og gi deg et mer konkret råd? :)

Hmm.. Liker egentlig ikke å snakke om kostholdet mitt, da jeg selv vet det er ganske så på tryne. Men jeg har problemer med fantasi og kreativitet når det kommer til mat. Hater å lage mat og kan ikke koke poter engang:blush:

Men..

Jeg spiser etter PF ( bortsett fra at jeg har en liiiten skvett med skummamelk i morra kaffen)

Første måltid 1400- alltid boks med cc + eplene. Så trener jeg styrke (4 ggr i uka) rundt kl 1630

Går alltid 20 min etter styrkeøkten. Onsdager og Lørdager løper jeg intervaller, da trener jeg ikke styrke.

Løper da 40 min onsdag og 1 time lørdag. Spiser middag rundt 2000, som oftest salat m karbonadedeig/avokado++

Ellers har jeg siste måltid, hvor jeg kan spise feks vannmelon eller havregrøt + shake før jeg legger meg. Ofte jeg knasker på noen nøtter eller druer før jeg går fra jobb. Lørdager og søndager er annerledes da jeg tillater "større" middager med mer karbo og ofte jeg går i sjokolade eller kjeks fella. Drikker litt vin i helgene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenker er at du spiser for lite i forhold til treningsmengden din - og at helgene kan gå litt over stokk og stein pga lite mat i ukedagene. Uten at du beskriver mengder her så tviler jeg på at du spiser noe særlig mer enn 1200kcal i ukedagene - altså langt under ditt basalbehov.

Det som skjer er at kroppen stritter i mot og ihvertfall ikke vil forbrenne noe fett da den ikke får nok energi til å dekke basalbehovet til organer, fordøyelse, kroppstemperatur, cellefornyelse etc og denne energien vil den ta fra glykogenlagre i muskler og lever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøpe inn egg som jeg har i kjøleskapet på jobben, og steiker noen til lunsj. Vil anbefale det, hvis du har tilgang på ordentlig kjøkken. Pleier ofte å ha tunfisk til, og varierer med andre proteinkilder. Som tilbehør til CC kan jeg anbefale røkt laks, en kombo jeg har blitt veldig glad i :)

Fiskekakene til rema er også brukbare, selv om innholdet ikke er helt perfekt. Kommer an på hvor nøye du er på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...