Gå til innhold

Trenger bistand til valg av riktig protein


Storoe

Anbefalte innlegg

Det er et hav av forksjellige proteintyper der ute, alt fra lav pris til over det dobbelte for samme mengden.

Så hva vil egentlig kasein, myse, soya og eggproten si. Hva er de store forskjellene?

Målet mitt er gå ned i fettprosent, og økning i muskelmasse. Det er snart tid for å kjøpe inn nytt proteinpulver, og jeg kunne ærlig talt trengt en veiledning i hva som passer mitt behov best.

Tidligere har jeg kjørt på TN sin ProZyme 3g og Whey 80 4kg da de hadde et knakendes godt tilbud 24. desember. Lite aktuelt å kjøre på med ProZyme igjen, siden det er så dyrt. Og kunne tenkt meg å prøve noe annet en Whey´en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

whey (myse) er det vanligeste og normalt det beste, kasein er "tregt" protein som man tar f.eks om kvelden før man legger seg osv, med mindre du har allergi eller intoleranse er myseprotein greiest, de som har allergier går ofte for soyaprotein eller andre typer siden de ikke tåler myse.. om du går for kjente merker får du stort sett det du betaler for, erfaringsmessig har jeg blitt mindre dårlig i magen av dyrere protein, feks har jeg vert veldig fornøyd med myo protein.. ang hva du bør ha tror jeg ikke det har så mye å si, det kommer an på hvor mye penger føler du trenger å bruke på det, så lenge du får i deg nok protein løpet av dagen tror jeg forskjellene på pulver typene går mer på smak og behag enn effekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare ganske enkelt, (da jeg mener det er ganske enkelt)

Myse er Myse, Kasein er Kasein osv. Forskjellen er smak og pris, men det er ikke vits i å henge seg så mye opp i merker osv, så lenge man finner et man liker og kan leve med pris messig.

Nå teller jeg ikke kalorier, så jeg kjøper heller whey 80 en whey 100. Rett og slett billigere, whey 100 har vell mere protein pr 100g men det bryr ikke jeg meg om da jeg ikke bruker det. Jeg tar bare nok gram av min whey 80 for å nå antall gram protein ønsket pr shake. Så spiller ikke noen rolle om jeg må ha 40g eller 50g for og oppnår "ønsket mengde"

Til syvende og sist er det bare et tilskudd og ikke en erstatting. Men det er min ydmyke mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg noe som er litt bedre på smak, og har sett litt på denne: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/matrix-23-kg

Ser det er flere spennende smaker de har å velge mellom, noen som har erfaring med dem? Cookies & Cream høres jo bare herlig ut.

Noen som har prøvd disse, høres veldig digg ut med protein pudding/dessert.

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/protein-pudding-1-kg

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/protein-dessert-454-g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...