Gå til innhold

periodisk faste.. Har noen spørsmål :)


verolima

Anbefalte innlegg

Hvem er egentlig periodisk faste beregnet på?

Hva skal man spise? Har lest det som står her på bloggen, men likevel så blir jeg ikke helt klok på det...

Jeg trener for eks ikke før ca kl 17, da jeg har barn å levere i barnehage før jeg selv skal på jobb, så da får jeg liksom ikke tid fø r..

men uansett.. jeg blir litt intressert i dette periodisk faste, og håper at det kanskje kan være noe for meg..

tingen er vel det at jeg ikke helt skjønner hva som er eller utgjør 40% karbo, eller fett, eller proteiner..

Eller hvor mye jeg skal spise til hvert måltid..

jeg må jo få lagt det opp til dagen min, og jeg har som regel lunsj rundt 12 tiden.. som da event vil bli frokost? når skal jeg da ta siste måltid om kvelden? Hva skal jeg spise til lunsj? Hva skal jeg spise til middag? Hvor lang tid skal det gå fra lunsj til middag? Og skal jeg også spise kvelds? hehe, jeg er helt lost på dette og håper noen kan hjelpe!!

jeg veier 63 kilo ca, er en 163 høy, og tåler ikke melk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okey, dette ga meg noen mening i allefall. tusen takk for tilbakemelding! Skal sitte meg helt inn i det, og tror jeg skal prøve meg på periodisk faste.. Har en gang før i tiden levd på periodiskfaste ubevisst ( når jeg tenker tilbake på det), og jeg var slankere på den tiden ja..

Men jeg er jo den typen som får for lite mat i meg, men likevel er jeg små rund i kantene.. så vi får se.. Bare jeg ikke eser ut å ender som en elefant, da blir jeg nervøs asså :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert dagens dummeste spørsmål, men når jeg er igang med PF kan jeg da spise grovbrød? Jeg har liksom litt panikk mot det jævla brødet etter alt som er blitt sagt om det og karbohydrater... men ettersom kroppen skal ha karbohydrater så lurer jeg.. Eller bør karbohydratene kommer fra andre ting?

Er det noe tilskudd jeg bør ta?

Hvor mange dager i uken bør man trene styrke? Jeg har hørt at man skal trene en dag, hvile neste. Så styrke mandag og kardio tirsdag osv .. Hvor mange hviledager trenger kroppen? Ja, jeg er passe blåst på dette med trening.. Har drevet på med trening på studio siden mai ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik jeg forstod PF, så er det et hvis antall timer i strekk man ikke skal innta mat? ialefall på oppsettene som ligger på http://www.leangains.com/ sine sider, så er at lagt opp til at første måltidet er kl 12 og siste måltidet kl 21. Slik jeg leste det, var det ikke så nøye når man begynte og stoppet denne prosessen, så lenge man fastet i ca 15timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik jeg forstod PF, så er det et hvis antall timer i strekk man ikke skal innta mat? ialefall på oppsettene som ligger på http://www.leangains.com/ sine sider, så er at lagt opp til at første måltidet er kl 12 og siste måltidet kl 21. Slik jeg leste det, var det ikke så nøye når man begynte og stoppet denne prosessen, så lenge man fastet i ca 15timer?

Det stemmer. Fasten kan vare 14-16 timer, og det spiller ingen rolle når på døgnet den starter og stopper. Det er greit å ha et noenlunde konstant spisevindu hver dag, så man venner seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde meg på PF fra mandagen av, og det gikk veldig veldig bra. Jeg kjørte beinhardt og klarte alle ukedagene, meeeen så kom helgen.. hehe, da ble det smell på smell gitt.. Men vil igjen prøve, og håper jeg klarer å holde det i helgene også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på å prøve ut periodisk faste selv, men er igrunn et veldig frokostmenneske, og sulten om morningen. er det noe alle dere periodiskefastere vender dere til å droppe? .. for vil helst slippe å sulte gjennom de første timene av skoledagen:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på å prøve ut periodisk faste selv, men er igrunn et veldig frokostmenneske, og sulten om morningen. er det noe alle dere periodiskefastere vender dere til å droppe? .. for vil helst slippe å sulte gjennom de første timene av skoledagen:eek:

Jeg var av den typen som alltid glemte matpakken når jeg skulle på skolen, og var aldri noe spesielt sulten til frokost, så personlig har jeg vært godt vant med å ikke spise så tidlig før, og gjerne heller spise mye til middag (det var det som var best, hehe). Hvis du vil, så klarer du nok å tilvenne deg til det, fordi spisemønster er jo en vanesak..det er ikke verre enn å prøve. Hvis du ikke liker det så finner du en annen vei :)

Spisevinduet kan forøvrig være når som helst på dagen, så du kan jo, i stedet for å spise sen frokost/droppe frokost, slutte å spise tidligere. Eller så kan du bare spise sånn du er vant med å spise. Det blir uansett det totale kalorinntaket ditt ila. dagen som bestemmer om du går opp eller ned i vekt, og hvis du liker frokost, er det ingen grunn til å slutte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt periodisk faste en måned nå. Jeg var også et frokostmenneske og tvilte veldig på om jeg kunne klare periodisk faste. Overraskende har denne måneden gått uten problemer. Ikke en gang de dagene jeg begynner 07:00 på jobb så sliter jeg med sult. Det mest revolusjonerende for mitt vedkommende er at søtsuget er helt fraværende, noe jeg har slitt veldig med før. Så langt er periodisk faste for min del helt genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...