Gå til innhold

for liten progresjon, hjelp med nytt og bedre program?


Caroline Sæterdal

Anbefalte innlegg

hei. Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp med treningsprogram jeg kan kjøre utenom PT timer.

Akuratt nå er fokuset på å få fett% drastisk ned, og muskelmassen opp.

Med PT blir det som regel kjørt baseøvelser som:

markløft (1RM 100kg)

knebøy (1RM 80kg)

benkpress (1RM 50kg)

beinpress (1 RM 200kg)

Hva slags program ville dere kjørt? styrke i forhold til cardio? forslag til øvelser?

Jeg trener 5 dager i uka nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du bør nok konsentrere deg om en ting av gangen i så fall. Skal fett% drastisk ned er det nok vanskelig å samtidig øke nevneverdig i muskelmasse. Men man kan vedlikeholde muskelmassen mens man brenner fett da, så alt håp er ikke ute

Hva er viktigst for deg i øyeblikket? Fettforbrenning eller muskeløkning? Velg et mål og jobb mot målet en stund, og bytt deretter mål og jobb mot det.

For fettforbrenning er kosthold det overlegent viktigste. Treningen bør legges rundt vedlikehold av styrke og muskelmasse, samt for å gi forbrenningen en ekstra boost.

Programmer finner du på fitnessbloggens forside :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør nok konsentrere deg om en ting av gangen i så fall. Skal fett% drastisk ned er det nok vanskelig å samtidig øke nevneverdig i muskelmasse. Men man kan vedlikeholde muskelmassen mens man brenner fett da, så alt håp er ikke ute

Hva er viktigst for deg i øyeblikket? Fettforbrenning eller muskeløkning? Velg et mål og jobb mot målet en stund, og bytt deretter mål og jobb mot det.

fettforbrenning er kosthold det overlegent viktigste. Treningen bør legges rundt vedlikehold av styrke og muskelmasse, samt for å gi forbrenningen en ekstra boost.

Programmer finner du på fitnessbloggens forside :)

Hovedmålet nå er jo å få fett % ned :) Har 8kg som skal av kroppen også.

men er også veldig forvirret om åssen jeg skal spise, har gått ned 30kg fra januar 2011 - juni 2011, men nå står vekta bom stille, og har begynnt å gå sakt med sikkert opp. Og det er helt feil vei.

Hva slags kosthold er det optimale for å nå målet? Fordelingen mellom fett,karbo og protein?

lavfett? høyfett?

Er egentlig bare kjempe forvirret akuratt nå :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg forstod innlegget ditt riktig, så trener du regelmessig med PT. Da ville jeg fått PT til å satt opp en ukentlig treningsplan, der det står hva du skal trene med PT og hva du skal trene på egenhånd. Alt tilpasset dine ønsker og målsetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedmålet nå er jo å få fett % ned :) Har 8kg som skal av kroppen også.

men er også veldig forvirret om åssen jeg skal spise, har gått ned 30kg fra januar 2011 - juni 2011, men nå står vekta bom stille, og har begynnt å gå sakt med sikkert opp. Og det er helt feil vei.

Hva slags kosthold er det optimale for å nå målet? Fordelingen mellom fett,karbo og protein?

lavfett? høyfett?

Er egentlig bare kjempe forvirret akuratt nå :) hehe

Først og fremst, vær klar over at det er kjempebra å ha gått ned så mye som du har gjort allerede. Det er bare naturlig at det bremser litt.

Jeg mener det optimale kostholdet er et kosthold som er vedlikeholdbart over tid, ikke "quick fix" kosthold. Å regne prosentvis på makronæringsinnhold er ekstremt, og ikke vedlikeholdbart. Tenk heller at du skal ha i deg mye protein i hvert måltid. La hovedandelen av karbohydrater komme fra frukt og grønt, og spis karb med stivelse første måltid etter trening.

Kanskje du burde prøve periodisk faste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst, vær klar over at det er kjempebra å ha gått ned så mye som du har gjort allerede. Det er bare naturlig at det bremser litt.

Jeg mener det optimale kostholdet er et kosthold som er vedlikeholdbart over tid, ikke "quick fix" kosthold. Å regne prosentvis på makronæringsinnhold er ekstremt, og ikke vedlikeholdbart. Tenk heller at du skal ha i deg mye protein i hvert måltid. La hovedandelen av karbohydrater komme fra frukt og grønt, og spis karb med stivelse første måltid etter trening.

Kanskje du burde prøve periodisk faste?

Tusen takk for flott svar :D:D

er kanskje bare jeg som er litt for utålmodig, skulle helst hatt litt mer resultater i går kan man si :p hehe

periodisk faste trur jeg ikke er noe for meg, da jeg sliter med å få i meg store mengder mat på en gang. Og periodisk faste er jo sykt mye mat på en gang :) hehehe

Skal få satt meg ned med pt i dag og få satt opp ukes plan for neste uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke være så masse mat på én gang!

For kvinner varer fasten i 14 timer, som betyr spising i 10. Si du skal ligge på ca 1600 til 1800 kcal, blir ikke hvert måltid så stort :)

Ahh :) har ikke helt skjønt den periodiske fasten. åssen man skal legge opp måltidene med tanke på kcal og fordelingen mellom karbo,fett og protein. Men skal jo sies at jeg HATER å spise frokost. hehe :) kanskje det hadde vært noe om det faktisk ikke var så mye mat på en gang. men så er det jo den, hva man burde spise til de forskjellige måltidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedmålet nå er jo å få fett % ned :) Har 8kg som skal av kroppen også.

men er også veldig forvirret om åssen jeg skal spise, har gått ned 30kg fra januar 2011 - juni 2011, men nå står vekta bom stille, og har begynnt å gå sakt med sikkert opp. Og det er helt feil vei.

Hva slags kosthold er det optimale for å nå målet? Fordelingen mellom fett,karbo og protein?

lavfett? høyfett?

Er egentlig bare kjempe forvirret akuratt nå :) hehe

Start med å skaffe en oversikt over hva du spiser, Mindre inntak en hva du forbruker = vekttap.

Spiser hva jeg vil, om det skulle være pizza,burger eller svinekjøtt og salat sålenge jeg ligger på ca 3000 Kcal + på Treninsdager og ca 2200 hviledager :) Har mister 3kg på 4 uker og gått opp i styrke på samtlige øvelser.

Noen liker å spise sundt hele tiden,mens jeg spiser hva jeg vil bare at er mere nazi på loggføring/inntak

Det finnes flere " optimale" måter for å nå målet på, trenger ikke å være lavkarbo eller høyfett. Må finne det du kan leve med i lengden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med å skaffe en oversikt over hva du spiser, Mindre inntak en hva du forbruker = vekttap.

Spiser hva jeg vil, om det skulle være pizza,burger eller svinekjøtt og salat sålenge jeg ligger på ca 3000 Kcal + på Treninsdager og ca 2200 hviledager :) Har mister 3kg på 4 uker og gått opp i styrke på samtlige øvelser.

Noen liker å spise sundt hele tiden,mens jeg spiser hva jeg vil bare at er mere nazi på loggføring/inntak

Det finnes flere " optimale" måter for å nå målet på, trenger ikke å være lavkarbo eller høyfett. Må finne det du kan leve med i lengden :)

Ja du har så sinnsykt rett :) Jeg må finne noe jeg kan leve med. :) og kjenner at kanskje jeg kunne klart det (har enda ikke spist i dag).liker rett og slett ikke mat, før utpå dagen.

ifølge regskapet skal jeg ligge på en 1800-1900kcal for å gå ned i vekt :)så utrolig bra at du har hatt så stor fremgang, nå kjenner jeg at dette vurderes sterkt. kanskje det faktisk hadde vært noe for meg :D

men krever det mye planlegging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje i starten når alt er nytt siden man må lese på matvaren hva den inneholder, men etter en tid vet du hvor mye eks 200g kjøttdeig inneholder. Eller man kan spise det samme vær dag om man ikke synes det er kjedelig :p ..Selv tar jeg mesteparten på feelingen men loggfører av å til på noe ala diett.no

Er kanskje litt mere arbeid.. Men jeg fikk mye bedre framgang/effekt av treningsøktene mine etter at jeg startet å trene systematisk/loggføre økter og legge mere vekt på hvor mye jeg spiste i forhold til forbruk:)

Nå har det blitt en livsstil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje i starten når alt er nytt siden man må lese på matvaren hva den inneholder, men etter en tid vet du hvor mye eks 200g kjøttdeig inneholder. Eller man kan spise det samme vær dag om man ikke synes det er kjedelig :p ..Selv tar jeg mesteparten på feelingen men loggfører av å til på noe ala diett.no

Er kanskje litt mere arbeid.. Men jeg fikk mye bedre framgang/effekt av treningsøktene mine etter at jeg startet å trene systematisk/loggføre økter og legge mere vekt på hvor mye jeg spiste i forhold til forbruk:)

Nå har det blitt en livsstil

så gøy og høre :) da trur jeg at jeg skal bruke helga til litt planlegging og lesing :) så kan jeg prøve det fra uken av :D problemet er jo ikke fasten, men det å finne ut sånn ca hvor mye og hva hvert måltid må være.

men var det mesteparten av karboen som skal på ettertrenings måltidet? skal prøve å få lagt treningen evnt da inn i spise vinduet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...