Gå til innhold

Fett % scan


123abc1

Anbefalte innlegg

Hei :)

Noen som vet om en billigste mulighet for en Bodyscan i Nærheten av Ås/ Ski

eller Oslo forsåvidt

Greit å få bekreftet om kostholdet har fungert :)

Veide meg for første gang etter 1 mnd og vekten var akkurat det samme som den var før juleferien etter å lugget på 3000 på treningsdager og 2200 hviledager i 3 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Annonse

Speil er mer nøyaktig. Om dere vil betale for noe kan jeg skrive et tall på en papplate til dere, så kan dere holde den mellom hendene og lese tallet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speil er mer nøyaktig. Om dere vil betale for noe kan jeg skrive et tall på en papplate til dere, så kan dere holde den mellom hendene og lese tallet...

Er du god til å anslå fettprosent ut fra bilder? I såfall kan du gjerne få prøve deg på meg! Bildene ligger midt på siden på side 3 i loggen min: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/starten-på-et-nytt-liv-klarer-jeg-det.1881/page-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du god til å anslå fettprosent ut fra bilder? I såfall kan du gjerne få prøve deg på meg! Bildene ligger midt på siden på side 3 i loggen min: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/starten-på-et-nytt-liv-klarer-jeg-det.1881/page-3

Nei, egentlig ikke. Jeg kan se sånn ca på meg selv.

Poenget er at det meste unntatt obduksjon blir gjetting basert på gjennomsnittsverdier. Om hudfolden din på brystet er 9mm, så kan det fremdeles hende du har fettprosent tilsvarende en som har 7mm. Vi lagrer på forskjellig vis, og derfor er det vel egentlig bare obduksjon og DEXA som kan gi noe særlig fornuftig svar. Deretter kommer undervannsveiing, men selv den begynner å bli unøyaktig (pustet du virkelig helt ut? ;). Så kommer vi ned på fettklyper, som bruker formler som er laget etter antakelser fra levende personer. Merk at jeg skriver antakelser. Jeg har ikke hørt om at noen har målt på døde mennesker (måtte i såfall gjøres for forråtnelse starter, og kanskje til og med før rigor mortis - og de må være kroppstempererte. Høres vanskelig ut...) som så har blitt odbusert. Med andre ord er det ikke veldig nøyaktig, men kanskje en av de mest praktiske måtene å se fremgang på. Helt nederst, etter å spørre tilfeldig utvalgte gamle mennesker på gata, ligger BIA. Som jeg har skrevet før kan du teste dette:

* Ta testen

* Gå på do og tiss

* Ta testen

* Gjør nummer to om du kan

* Ta testen

* Drikk en halvliter vann

* Ta testen

Resultatene vil variere vilt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...