Gå til innhold

Er det verdt det? Omverdenens reaksjoner


marte89

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

I min vennekrets så har spinning alltid vært den store greia. Jeg har alltid blitt litt uglesett fordi jeg hater spinning. Vet ikke hvorfor, men den treningsformen bare tiltaler meg så ufattelig lite. Men for all del go ahead til de som liker det. Da jeg begynte med styrketrening fikk jeg alltid høre at det aldri kunne måle seg med spinning i forhold til å komme i form. Forsøkte å forklare at vi kanskje hadde litt forskjellig utgangspunkt i forhold til hva vi ønsket ut fra treningen. For min del er det ikke lenger en kamp for å gå ned i vekt, men heller å føle meg vel med meg selv. Vet ikke helt om de skjønte poenget, men det er heldigvis blitt slutt på masingen om å bli med å spinne. Nå er det litt mer "skal du trene nå igjen?" det går i.. hehe:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defintivt verdt det. Loler hardt når folk sier at "Du må roe ned på grønnsakene" fordi jeg skal handle frukt og grønnsaker for en uke på butikken. Plz yo.

I tilegg er det artig at folk sier "Jeg hadde lagt på meg om jeg hadde spist som deg" fordi jeg spiser 300g kylling og salat til lunsj.

Inneholder like mye kcal i den tørre brødskiva dynka i salami og majones som de spiser :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldigvis ganske heldig- min bror har vært toppidrettsutøver, så familien min ser veldig positivt på det å spise sunt. Hjemme hos meg er det jeg som lager maten, og da lager jeg selvfølgelig sunn mat- får kun klager hvis det er fisk på menyen, så da er det tydeligvis ikke sunn mat så vond ;) Og igjen er jeg også heldig med at mine nærmeste venner er enig meg meg om hva som er sunn og god mat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får høre det av familien hele tiden... "Herregud bare ta et pizzastykke, må kunne kose deg litt!" "Ikke ta heeelt av nå da"

Men så ser jeg på mor og bror og tenker, kos dere med pizzaen dere, jeg er ikke som dere.(ikke liker jeg det heller, utenom peppes...)

Å få brukt kroppen, gi den maten den føler seg bra med, og rett og slett få mer energi og humør, hvorfor skal jeg da slutte? Og den dagen jeg når bikinikroppen så kan folk sitte der med rumpa si i sofaen og angre på at de heller ikke ble med meg å prøvde ut trening istedenfor :) I tillegg trenger jeg det for at skader ikke skal slås opp igjen, og psyken trykke med ned.

Og når man som jente klarer å imponere gutta og kompiser i hva som helst, bare det er noe fysisk, så er det utrolig gøy! Hvert fall synes jeg det, siden man alltid får høre spøkene om at gutta liksom er så mye tøffere enn oss... Særlig! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heldigvis ganske heldig- min bror har vært toppidrettsutøver, så familien min ser veldig positivt på det å spise sunt. Hjemme hos meg er det jeg som lager maten, og da lager jeg selvfølgelig sunn mat- får kun klager hvis det er fisk på menyen, så da er det tydeligvis ikke sunn mat så vond ;) Og igjen er jeg også heldig med at mine nærmeste venner er enig meg meg om hva som er sunn og god mat :D

Det er så greit når familien har litt forståelse for hva du gjør. Jeg har ingen toppidrettsutøvere i familien min, men etter at jeg begynte å trene og endret på kosten så er spesielt foreldrene mine blitt litt mer aktive. Det er litt morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd endel av dette opp igjennom åra og da spesielt kommentarer på proteinpulver. "Du får liten tiss av det der" "Det er skadelig for kroppen" "Produsentene har steroider oppi der" "Er alt det der ditt!?".

Nå som jeg har mer eller mindre gått vekk fra proteintilskudd til fordel for mat har jeg fått mye mindre kommentarer på det også selv om det kommer en og annen slengkommentar i ny og ne som f.eks "Ja du trenger vel alle de der eggene du som skal bygge så mye muskler".

Jeg pleier ikke å bry meg så mye og hvis folk kommenterer på det så svarer jeg enten javell eller neivell, ok, osv... easy way out ovenfor lange diskusjoner any day..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så greit når familien har litt forståelse for hva du gjør. Jeg har ingen toppidrettsutøvere i familien min, men etter at jeg begynte å trene og endret på kosten så er spesielt foreldrene mine blitt litt mer aktive. Det er litt morsomt.

Ja, det er supert :D Min mor meldte seg også inn på samme treningssenter som meg her om dagen så jeg kunne dra henne med på trening- det er bra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er absolutt verdt det:) Å investere tid på egen kropp i form av trening og sunt kosthold er en vinn vinn situasjon ovenfor seg selv. Noen av mine venner, som er av type spise god mat og røre seg lite, det er kanskje de som ser mest ned på meg. Men akkurat det gjør meg veldig lite. Jeg trener for egen helse skyld, ikke for andre. Jeg tipper at de egentlig er en smule misunnelige. Jeg respekterer deres livsstil uten å nevne noe som helst, mens de kan kommentere "Herregud, som du sykler da" på en litt nedlatende måte. Jeg lar det bare gå forbi, men inne i hodet mitt sier en liten grønn stemme etter å ha sett siste bilde oppdatering på facebook hvor de spiser stooor frokost på senga på hotell "Jeg ville kanskje holdt meg til ett rundstykke og ikke 5 med alskens pålegg oppå. Og så ville jeg gått til frokosten, så jeg fikk litt trim":D Eller rett og slett bare, man er hva man spiser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...