Gå til innhold

Trening, kosthold og motivasjon... JA TAKK:)


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bilder kan sees i loggboka, men jeg er 183cm høy og veier pr dags dato 80kg ;)

Ta en titt på dem! For da ser du at tall ikke alltid forteller om hvordan du ser ut. Tar man å ignorerer hvordan kroppen til Therese er så høres hun jo ikke ut som hun har DEN kroppen, 80 kg og 183 cm høy?

Du sier du vil ned til 62 kg, minst. Men MÅ du virkelig det? Fokuser på å få i deg riktig mat og trening, så vil du forandre kroppen^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på dem! For da ser du at tall ikke alltid forteller om hvordan du ser ut. Tar man å ignorerer hvordan kroppen til Therese er så høres hun jo ikke ut som hun har DEN kroppen, 80 kg og 183 cm høy?

Du sier du vil ned til 62 kg, minst. Men MÅ du virkelig det? Fokuser på å få i deg riktig mat og trening, så vil du forandre kroppen^^

Hmm, vrangforestillinger oppi hodet mitt, eller jeg egentlig ikke har noe peiling:eek:

Skal sjekke ut bildene, men det høres ut til at jeg ikke MÅ ned i vekt:)

Nå vet jeg at jeg spør litt storforlangende, men er det noen som kan hjelpe meg å sette opp en kostholdsliste som jeg kan følge, istedet for det jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder kan sees i loggboka, men jeg er 183cm høy og veier pr dags dato 80kg ;)

Proteiner er alt (som engang har vært) levende og produkter av dette(meieriprodukter)

Karbohydrater er alt som vokser (frukt, grønnsaker, plantevekster, korn = alt som inneholder mel)

Therese, du ser jo helt utrolig ut:thumbsup:

Slik er det jeg ser for meg, en slik kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vrangforestillinger oppi hodet mitt, eller jeg egentlig ikke har noe peiling:eek:

Skal sjekke ut bildene, men det høres ut til at jeg ikke MÅ ned i vekt:)

Nå vet jeg at jeg spør litt storforlangende, men er det noen som kan hjelpe meg å sette opp en kostholdsliste som jeg kan følge, istedet for det jeg har?

Jeg lider av vrangforestillinger:p. Jeg kan se meg i speilet og være supermisfornøyd med hvordan jeg ser ut, fokuserer jeg kun på tallene så blir jeg iallefall deppa. Jeg er 166 cm høy og veier 77 kg. Høres rimelig småfeit ut? Høres jeg like feit ut når jeg sier at jeg var på shopping her en dag og prøvde kjoler i medium som var for store? Og måtte kjøpe en genser i small, fordi medium ble for stort? Og at jeg prøvde en bluse som de kun hadde i størrelse 36 og 42 igjen i, den i 36 var for stor. (Jeg bruker stort sett medium i klær altså..). Jeg har gått fra å måtte bruke klær i large og 42-44!

Jeg har ikke nådd mål, enda, men fokuset er ikke på å gå ned mest mulig i vekt heller, men å trives i min egen kropp, være glad i meg selv, trene fordi det er bra for meg, spise sunt fordi det er bra. Kroppen forandrer seg jo den, siden jeg spiser og behandler den bra :D

Det kommer nok ei liste etterhvert..er sinnsykt mange flinke folk her inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lider av vrangforestillinger:p. Jeg kan se meg i speilet og være supermisfornøyd med hvordan jeg ser ut, fokuserer jeg kun på tallene så blir jeg iallefall deppa. Jeg er 166 cm høy og veier 77 kg. Høres rimelig småfeit ut? Høres jeg like feit ut når jeg sier at jeg var på shopping her en dag og prøvde kjoler i medium som var for store? Og måtte kjøpe en genser i small, fordi medium ble for stort? Og at jeg prøvde en bluse som de kun hadde i størrelse 36 og 42 igjen i, den i 36 var for stor. (Jeg bruker stort sett medium i klær altså..). Jeg har gått fra å måtte bruke klær i large og 42-44!

Jeg har ikke nådd mål, enda, men fokuset er ikke på å gå ned mest mulig i vekt heller, men å trives i min egen kropp, være glad i meg selv, trene fordi det er bra for meg, spise sunt fordi det er bra. Kroppen forandrer seg jo den, siden jeg spiser og behandler den bra :D

Det kommer nok ei liste etterhvert..er sinnsykt mange flinke folk her inne :D

Wow:) Jeg er alt for fokusert på vekta og tallene...

Tusen takk for mange gode råd, for å endre synet mitt, og for å hjelpe meg videre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow:) Jeg er alt for fokusert på vekta og tallene...

Tusen takk for mange gode råd, for å endre synet mitt, og for å hjelpe meg videre;)

Opprett ei loggbok, så vil du nok få masse gode svar på veien videre ;-)

Og når det kommer til mat: prøv å holde det enkelt. Ikke overfokuser på alt skal være perfekt, du blir bare sliten og lei da. Finn sunne alternativer til godteri og snacks (fullt mulig, er masse gode desserter og kaker på f.eks kriweb.no og dedication.blogg.no).

Spis når du er sulten, du MÅ ikke følge klokka. Få i deg nok proteiner, ikke vær redd fett (sunt fett..fra f.eks avocado) og ha et moderat inntak av karbohydrater (jeg vet at mange liker å spise masse, men jeg kan ikke ha for mye..og skal jeg ha må det være "rett type").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett ei loggbok, så vil du nok få masse gode svar på veien videre ;-)

Og når det kommer til mat: prøv å holde det enkelt. Ikke overfokuser på alt skal være perfekt, du blir bare sliten og lei da. Finn sunne alternativer til godteri og snacks (fullt mulig, er masse gode desserter og kaker på f.eks kriweb.no og dedication.blogg.no).

Spis når du er sulten, du MÅ ikke følge klokka. Få i deg nok proteiner, ikke vær redd fett (sunt fett..fra f.eks avocado) og ha et moderat inntak av karbohydrater (jeg vet at mange liker å spise masse, men jeg kan ikke ha for mye..og skal jeg ha må det være "rett type").

Hva skriver jeg i loggboka??

Jeg skal prøve, må bare finne ut av hva som skal spises;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skriver jeg i loggboka??

Jeg skal prøve, må bare finne ut av hva som skal spises;)

I loggbok skriver du hva du vil :D. Jeg slenger inn masse pjatt, trening og av og til litt mat^^

Sukrin får du på helsekosten også :) Jeg liker å handle på helsekosten (men det er bare fordi jeg er rar), der får du masse sunne alternativer til vanlig mat (mandelmel, kokosmel, sukrin ++).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I loggbok skriver du hva du vil :D. Jeg slenger inn masse pjatt, trening og av og til litt mat^^

Sukrin får du på helsekosten også :) Jeg liker å handle på helsekosten (men det er bare fordi jeg er rar), der får du masse sunne alternativer til vanlig mat (mandelmel, kokosmel, sukrin ++).

Kanskje jeg skulle ta meg en tur til helsekosten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteiner, Karbohydrater og Fett er makronæringstoffer. Det er altså 3 typer næringstoffer som gir oss energi. Pr gram så inneholder proteiner og karbohydrater begge 4 kcal pr gram, mens fett inneholder 9 kcal pr gram.. Sammensetningen av disse stoffene i kostholdet ditt er HELT nødvendig å sette seg inn i for å klare å oppnå en varig og sunn livsstilsendring, og vektnedgang... Hvis du vil gå ned i vekt og samtidig bygge muskler, eller i det hele tatt å klare å beholde den muskelmassen du har.. Så må du vite litt om dette :-) Les og lær, og jeg loooover deg: Du kommer til å få så mye igjen for det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Proteiner, Karbohydrater og Fett er makronæringstoffer. Det er altså 3 typer næringstoffer som gir oss energi. Pr gram så inneholder proteiner og karbohydrater begge 4 kcal pr gram, mens fett inneholder 9 kcal pr gram.. Sammensetningen av disse stoffene i kostholdet ditt er HELT nødvendig å sette seg inn i for å klare å oppnå en varig og sunn livsstilsendring, og vektnedgang... Hvis du vil gå ned i vekt og samtidig bygge muskler, eller i det hele tatt å klare å beholde den muskelmassen du har.. Så må du vite litt om dette :) Les og lær, og jeg loooover deg: Du kommer til å få så mye igjen for det :)

Åh, dette hørtes vanskelig ut:eek:

Jeg får høre med henne:) Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...