Gå til innhold

Er 1 kg vektnedgang i uka for mye?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer jo helt an på hva du vil, hvor fort du vil dit og hvor mye du er villig til å forsake for å komme deg dit. Det finnes løsninger der 1-1.5kg i uken ikke er umulig, og selv om du ikke mister særlig muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst kjapt ned (har satt meg målet 8 kg på 2 mnd), men har ikke lyst å miste særlig med muskelmasse. Spiser proteiner som en helt (tror jeg selv), men vet jo ikke helt hva som er nok for meg. 2,6 pr kg..? Det blir mye protein å stappe inn, og jeg merker at jeg blir fort mett, og klarer ikke spise opp det jeg har på tallerkenen (kjøtt + grønnsaker). Drikker i tillegg proteinshake 2 ganger daglig, og det blir tilsammen ca. 60 g protein. Planen er å gå ned hovedsaklig vha kosthold. Lavkalorimonsteret har tatt meg..

Både for forbrenning og vedlikehold av den nye vekten, tenker jeg at jeg trenger den muskelmassen jeg har nå. Det er ikke voldsomt mye, for all del.. I november begynnte jeg å presse meg mer når jeg trente styrke (no more 2-kilos manualer), så jeg har verken så mye erfaring eller er så voldsomt sterk. Når jeg når 70 kg (dagdrømme..det er mange år siden vekta viste det gett), er foreløpig plan å hovedsaklig trene styrke og øke muskelmasse. Og etter det se det an om jeg vil ned mer i vekt. Det var kanskje litt mer utfyllende info ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst kjapt ned (har satt meg målet 8 kg på 2 mnd)

Les litt om PSMF, og så kommer du og stiller spørsmål i PSMF-tråden når du har lært litt om programmet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...