Bringberri Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Jeg har trent en del år både styrke å kondis men ikke noe spesielt målretta og litt i rykk å napp.(kukerundtsyndrom)?=) Nå har jeg begynt med pt timer å har et mål om å gå ned i vekt, fett% å få mer definerte muskler.. Trening er bare gøy, men sliter litt med maten... Trenger noen forslag til måltidsoppsett som kan passe for meg? Hva jeg burde spise til frokost,lunsj middag, kvelds osv... Veit at det er bra med mye protein, litt fett å lite karbs,men syns det er vanskelig å lage midddager å tilpasse alt når jeg i tilegg har 2 små barn...Er så lettvindt med det som går raskt å er lett å lage. Orker ikke å drive å veie maten å slik,det blir litt voldsomt... Såe..... noen med peil som har noen gode måltid å anbefale for å få meg fitt til sommeren..??? Vekt: 72,3 Høyde: 174 Fett% 35(!) Trener styrke med pt 2 ganger i uka, skal prøve å få til 1 gang styrke til + litt kondis? =) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3957-noen-snille-folk-som-vil-hjelpe-litt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Jeg har trent en del år både styrke å kondis men ikke noe spesielt målretta og litt i rykk å napp.(kukerundtsyndrom)?=) Nå har jeg begynt med pt timer å har et mål om å gå ned i vekt, fett% å få mer definerte muskler.. Trening er bare gøy, men sliter litt med maten... Trenger noen forslag til måltidsoppsett som kan passe for meg? Hva jeg burde spise til frokost,lunsj middag, kvelds osv... Veit at det er bra med mye protein, litt fett å lite karbs,men syns det er vanskelig å lage midddager å tilpasse alt når jeg i tilegg har 2 små barn...Er så lettvindt med det som går raskt å er lett å lage. Orker ikke å drive å veie maten å slik,det blir litt voldsomt... Såe..... noen med peil som har noen gode måltid å anbefale for å få meg fitt til sommeren..??? Vekt: 72,3 Høyde: 174 Fett% 35(!) Trener styrke med pt 2 ganger i uka, skal prøve å få til 1 gang styrke til + litt kondis? =) Å spise lite fett og lite karbohydrater er IKKE bra, med mindre det er snakk om en svært kortvarig kur, og det går jeg utifra at du ikke er interessert i. Kroppen trenger energi, og da er det fett eller karbohydrater som foretrekkes. Jeg ville i ditt tilfelle kuttet ned på karbohydratene, men ikke kuttet noe særlig i fettinntaket. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3957-noen-snille-folk-som-vil-hjelpe-litt/#findComment-134717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringberri Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 Takk for tips:) Mente ikke lite fett, men at litt fett er bra... men igjen,aner ikke hvor mye som er bra for meg? Jeg fikk målt fett% på en vekt de har på elixia, syns det var skremmende høyt? syns ikke jeg ser tykk ut,men har litt ekstra på mage, rompe, armer og ja..litt overalt?haha:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3957-noen-snille-folk-som-vil-hjelpe-litt/#findComment-134728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Jeg vil anbefale deg å ikke tenke så mye på mengdene, men heller på kvaliteten på det fettet du får i deg (og maten generelt). Fett fra naturlige kilder som kaldpressede oljer (oliven, raps, kokos), avocado, rent kjøtt og fisk, meieriprodukter og smør er bra, mens sterkt behandlet fett som raffinerte planteoljer, frityrstekt mat osv er ugunstig. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3957-noen-snille-folk-som-vil-hjelpe-litt/#findComment-134759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Regner med at du ikke er interessert i eller at det er praktisk for deg å gjennomføre periodisk faste, jeg lister dermed opp forslag etter tradisjonelt mønster. Frokost: Regner med du spiser med barna dine? Heller ikke de har behov for masse brød pr. dag, så her har du faktisk en gylden sjansen til å kutte ned på sukker, mel og diverse ikke-helt bra ting for hele familien Brød med ordentlig pålegg (altså ikke hapå, sjokade, prim, brunost i mengder, etc) dersom du lager brødet selv. F.eks gulrotrundstykker eller mandelbrød. OmeletterHavregrøt hvor du erstatter ca. halve havregrynsmengden med egg, cottage cheese, nøtter, frø eller til og med linser. Server med smør, kanel og sukrin, eller bær. Funker også med eggerøre som tilbehørUlike typer pannekaker, finnes drøssevis av oppskrifter på sunne pannekaker, det er bare å google.Smoothies med egg i (neida, du smaker ikke rått egg) eller proteinpulverPizzalapperFrukt og/eller bær med kesam, cottage cheese eller skyr Tunfisk i kesam Lunsj: Salat er en klassisker. Vanligvis er det vanskelig å få i seg grønnsaker, frukt eller bær til hvert måltid. Dette går fint an å gjøre opp for her med å spise en diger salat med masse grønnsaker av eget valg. Den bør også inneholde en proteinkilde på størrelse med håndflata di, og litt fett i form av f.eks fetaost, ost, 2 egg, en spiseskje nøtter eller 1/3 avocadoOmelett igjenPizzalapper igjenFrukt og/eller bær med kesam, cottage cheese eller skyrSmoothies igjenTunfisk i kesam igjenMiddagsrester Tips: Kjøp sånne fancy matbokser til barna dine og lag mer spennende matpakker enn brødskiver med ost og servelat på Middag: Kjøtt og fisk som ikke er prosessert. Det er ingen krise om du serverer pølser eller fiskekaker en dag, men i all hovedsak bør maten være "ren". Dette utgjør proteindelen i middagen og bør være på størrelse med din håndflate.Grønnsaker, grønnsaker og grønnsaker. Kok dem, stek dem, ovnsbak dem, gratiner dem, wok dem, bare spis dem. Bør utgjøre størstedelen av tallerken.Potet i mindretall, men ikke hver dag. Pasta bør man i hovedsak holde seg unna siden det er korn, det samme med ris. Men det er heller ingen krise om man spiser en liten porsjon av og til. Både potet, pasta og ris bør holdes til de dagene man trener.Bittelitt saus går greit. Aller helst bør du lage den selv. Det går fint an å lage sauser og fryse de ned i porsjonspakker.Tilbehør kan være blomkålmos, jordskokkmos, gratinert auberginer, ovnsbakte tomater med mozzarella osv. Sunne fleskepannekakerRømmegrøt F.eks kylling med søtpotetbåter og grønnsaker, laks med potetbåter og grønnsaker, pizza med sunn bunn, lasange med auberginer eller squash som pastaplater istede for pasta (nb: bruk karbonadedeig, ikke kjøttdeig), ovnsbakt torsk, foliestekt pangasus med grønnsaker, hjemmelagede supper osv. Lettsalta uer med f.eks glurotstuing er jo kjempegodt, men dessverre er det både mel og gulrot i stuingen, men det gjør jo ingenting så lenge at man ikke spiser det hver dag Er du riktig heldig finner du kanskje en hvitsausoppskrift som er sunn. Dessert: Visst kan man spise dessert hver dag så lenge man spiser sunne desserter. Vil anbefale deg å ta en titt på kriweb.no og se Oppskriftene hennes er både glutenfrie og sukkerfrie. De kan gjøres laktosefrie også med å bytte ut kesam og skyr med laktosefri youghurt naturell. SjokolademintkakeVaniljekakeMuffinsPannekakerVaflerUlike mousserFruktsalatHjemmelaget is (tips, kan lønne seg å investere i en iskremmaskin om man lager mye is) Kvelds: Ta alle tingene ovenfor og velg en ting Generelt: Konsentrer hovedvekta av karbohydrater etter treningaSpis mindre banan og druer og mer av annen frukt.Lag opp store porsjoner mat og frys heller ned noe. Man får billige sånne varmbokser på Rema som man kan fryse passelige porsjoner i. Det vil gjøre det lettere å velge sunn mat når det røyner på istede for noe fra gatekjøkkenet eller bensinstasjonen.Det er ingen skam i å spise sjokolader, kaker og snop som er helt vanlig. Det som er skam er å spise det hver dag i tillegg til all annen mat, eller bare spise dette. Derfor; Ikke gå helt i knestående fordi du har slikket av en dråpe sjokoladekakerøre til sønnen din sin bursdagskake som du fikk på fingeren (jada, jeg har hatt kvinner som har felt tårer for dette). Spiser du noe du ikke burde, så er gjort gjort og ferdig med det. Bare å fortsette å spise SUNT, ikke fortsette å spise snop. Ha egg, skyr/kesam/youghurt naturell og frossne bær alltid i hus. Kristin Charm, Pinglekringla og rudboy 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3957-noen-snille-folk-som-vil-hjelpe-litt/#findComment-134801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringberri Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 Ohh, tusen takk for fine tips!!:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3957-noen-snille-folk-som-vil-hjelpe-litt/#findComment-134920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.