Gå til innhold

Opp i muskelmasse? Kjipe resultater.


Helene961

Anbefalte innlegg

Tok min tredje bodyscan idag og må si jeg ble skuffet over resultatet. Var helt utrent når jeg tok min første etter graviditet, og relativt bedre trent nå etter 7 mnd. Har gått ned i muskelmasse fra første måling til siste, men også en del fett. Dette var ikke helt det jeg så for meg da jeg føler at jeg spiser bra også. Trener styrke 3 ganger i uken og CrossFit 2 i tillegg til en del gåturer. Er det mulig å gå opp i muskelmasse og samtidig miste fett? Er ikke mye fett jeg føler jeg trenger å gå ned ekstra nå, men få litt mer muskler hadde vært fint. Noen tips? Kutte på treninga og spise mer?🤔 Legger ved målingene.

A23C7F6B-B0DC-4D7F-A812-7F4128AFBE3E.jpeg

415B399D-FD88-4160-B6B3-DD0164F1D09E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du blitt sterkere? Bodyscan er veldig upresist, og målinger fra en dag til en annen kan variere ganske mye.

Med andre ord: du kan godt å økt i muskelmasse selv om målingene sier det motsatte.

Men det er jo fint for treningssenterne å tjene ekstra penger på at folk betaler 700 kr for det ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med alle målinger av kroppen er det viktig at slike ting skjer med så likt utgangspunkt som mulig. Om morgenen etter toalettbesøket er det beste for da er kroppen så nær "nullstilt" som man kan forvente å få den i det daglige. For kvinner er også tidspunkt i syklusen noe som påvirker siden dere holder og slipper vann i løpet av syklusen og vannmengde i kroppen påvirker målingen.

Så ikke ta denne målingen så fryktelig tungt, det viktige er hva du presterer og hvordan du ser ut i speilet. Ser du strammere ut så er du det. Har du blitt sterkere så har du i hvert fall ikke mistet muskelmasse.

Tålmodighet og jevn innsats er nok svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...