Gå til innhold

Vil dette virke for å gå ned i vekt?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lyst til å gå litt ned i vekt, også lurte jeg på om det vil virke å jogge 1 gang i uka, ha intervalltrening 1 gang i uka, og styrkeøkt 2 ganger i uka, ikke spise godteri i ukedagene, men kose meg litt i helga og ikke tenke så mye over hva jeg spiser til middag f.eks, for å gå ned i vekt? Og hvor lang tid vil det isåfall ta før jeg har gått ned ca 5 kg? Er 163 og veier 64 kilo foresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorvidt det vil føre til vektnedgang eller ikke avhenger først og fremst av hvor mye du spiser. Det beste er å ta i bruk en kaloriteller, men det kan også bli litt i overkant strikt for mange. Det er ikke umulig å få til uten dette også, men det krever litt mer disiplin.

Ta utgangspunkt i kostsirkelen, og lag deg en matplan. Så veier du deg én gang i uka (samme dag, samme tid på døgnet - helst om morgenen etter toalettbesøk men før du spiser frokost), og justerer på bakgrunn av det. Gått opp, eller stått stille? Spis litt mindre neste uke. Gått ned? Fortsett som du stevner.

Det kan være lurt å ikke gå for hardt ut med én gang når det gjelder trening, siden du da ikke har veldig mye å gå på når du treffer et platå.

Og, helt til slutt: med 64kg på 163cm kan det vel ikke være så veldig mye vektnedgang som trengs? Hvis målet er å stramme opp, vil det å bytte ut fett med muskler være det klart mest effektive - du vil se mindre og strammere ut, men sannsynligvis bli noe tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, HenrikWL skrev:

Hvorvidt det vil føre til vektnedgang eller ikke avhenger først og fremst av hvor mye du spiser. Det beste er å ta i bruk en kaloriteller, men det kan også bli litt i overkant strikt for mange. Det er ikke umulig å få til uten dette også, men det krever litt mer disiplin.

Ta utgangspunkt i kostsirkelen, og lag deg en matplan. Så veier du deg én gang i uka (samme dag, samme tid på døgnet - helst om morgenen etter toalettbesøk men før du spiser frokost), og justerer på bakgrunn av det. Gått opp, eller stått stille? Spis litt mindre neste uke. Gått ned? Fortsett som du stevner.

Det kan være lurt å ikke gå for hardt ut med én gang når det gjelder trening, siden du da ikke har veldig mye å gå på når du treffer et platå.

Og, helt til slutt: med 64kg på 163cm kan det vel ikke være så veldig mye vektnedgang som trengs? Hvis målet er å stramme opp, vil det å bytte ut fett med muskler være det klart mest effektive - du vil se mindre og strammere ut, men sannsynligvis bli noe tyngre.

Er det jeg har lyst til ja, bytte ut fett med muskler.. må jeg spise veldig sunt for å få det til? Og veldig lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har problemer med å svette, at kroppen din klarer ikke det, så kan du ta en thermogenic fatburner. De er ganske enkelt å bruke. Har sett en veldig god fatburner Burn4All Extreme, har brukt den og er skikkelig bra, med sunt mat hver dag, uten å telle hvor mye kcal jeg spiste gikk jeg ned 4 kilo hver uke, fra 130-105 med styrke trening.

Her er linken til fatburner: https://butikk.km-supplements.no/produkt/fettforbrennere-1/allnutrition-burn4all-extreme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du spiser godteri i ukenedagene, vil du selvfølgelig gå ned i vekt hvis du kutter ut dette. Problemet er at du blir helt sikkert mer sulten ved å ikke spise godteri, dermed spiser du mer til middag, og kaloriinntaket er tilbake til der det var. 

Derfor liker jeg å justere aktivitetsnivå og heller ikke tenke like mye på hva jeg spiser. Det fungerer for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trengerhjelp skrev:

Er det jeg har lyst til ja, bytte ut fett med muskler.. må jeg spise veldig sunt for å få det til? Og veldig lite?

Det er alltid en god idé å spise variert, igjen er kostholdssirkelen din beste venn. Du vil generelt sett aldri spise "veldig lite" - du vil spise så mye som mulig, samtidig som du ikke øker i fettmasse. For å få til dette uten å telle kalorier må du rett og slett ha tålmodighet. Siden du vil bytte ut fett med muskler (og muskler veier mer enn fett), vil du i hvert fall i starten ikke ønske å gå ned i vekt i det hele tatt. Du vil holde deg vektstabil, eller endatil gå opp i vekt - 0,5kg i uka er en grei hastighet. Sjekk samtidig med målebånd rundt armer, lår, hofter og mage - disse målene vil bli mindre etter hvert som fettet forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...