Gå til innhold

Kreatin (monohydrat)


cnordmo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kreatin binder kun vann, og har ingenting å si for fettprosenten - antar vel at det er fettprosent du vil få ned, og ikke vekta ;)

Kreatin bidrar til å bygge muskler og øke styrken - uavhengig om du slanker deg eller ei. Med andre ord, du kan fint bruke kreatin selv om du skal "ned i vekt" (fettprosent!)

Om du ønsker å lese deg opp:
Kreatin
http://treningstips.org/hva-er-kreatin/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ja. Har gått på diet i 3 mnd nå, og gått ned 18 kg. Fra 123 kg til 105. Og tenkte også begynne og bruke kreatin, så jeg får økt litt styrke. Vet at kreatin binder litt vann, men er vel 1-3 kg man kan gå opp i vann pga. kreatin?

Og tror du det blir bra og bruke kreatin samtidig som man skal ned i vekt (fett) ? Og vill det ta mye lenger tid og gå ned i vekt om man bruker kreatin, eller det normalt ellers ville gjort uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som tilsier at kreatin vil føre til at det tar lengre tid å gå ned i fettprosent, snarere tvert imot! 
Kreatin fører til at du får mer muskler og økt styrke - du kan altså trene hardere, og forbrenne mer. Mer muskler fører jo også til en lavere fettprosent.

Så, oppsummert: Kreatin vil ikke føre til at det tar lengre tid å gå ned i fettprosent, og kan faktisk føre til at du går raskere ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Er på diett selv nå, og kjører på med loading fase på kreatin as we speak. Siden jeg spiser mindre rødt kjøtt og laks enn jeg gjorde for 10 år siden, har jeg merka stor effekt av det i det minste, selv på diett. Sitter å gleder meg til å dra på trening nå. Å ha fylt opp kreatin lagrene tar nok ingen skade av, uansett om du er på diett eller ikke. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...