Gå til innhold

Smerter i albue, biceps og triceps


Oldman

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan gi meg råd ang. smerter i albue, biceps og triceps - etter trening? Jeg får altså ikke smertene når jeg trener, men etterpå. Egentlig er det en konstant smerte. Jeg regnet med at det var en vanlig tennisalbue og har holdt armen i ro i en del uker og har bare trent kardio på sykkel og situps, samt gått turer. Jeg har også gjort tøye-øvelser for tennis-albue. Men det ser ikke ut til at noe hjelper. Smertene er like kraftige som for 3 uker siden, så jeg vurderer å begynne styrketrening igjen. Er det noen som kan gi meg noen råd om dette..?

Hilsen gamlefar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Takk for svar, men jeg tror nok ikke det er dette jeg kjenner, ser du. Det er mest konsentrert rundt albuen, med litt smerter mellom biceps og triceps. Og de andre symptomene kjenner jeg ikke igjen i det hele tatt.

Hilsen Gamlefar :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å si egentlig. Jeg har smerte i høyre albue om natten når jeg sover. Våkner stadig av at det gjør vondt. Det er særlig når jeg ligger på høyre side. Men hvis jeg legger meg på magen med armene under puta, så kjennes ikke smertene noe særlig. Og når jeg står oppreist og løfter armene, som om jeg skal legge hendene oppå hodet til en lavere person foran meg (omtrent som å løfte en kettlebell opp i nesehøyde foran meg), så gjør det ganske vondt i området mellom albuen og triceps på yttersiden.

Jeg er lutter øre, men er også veldig, veldig interessert i å komme i gang med treningen igjen. Kun kardio er liksom ikke min greie. 

Styrketreningsprogrammet mitt ser omtrent sånn ut, ca. 60 minutter:

10 min. HiiT på trimsykkel som oppvarming/fettbrenning

20 Dips mellom 2 stoler x 3 (egenvekt)
30 Nedtrekk med strikk x 3 (Abilica sort strikk)
30 Facepull med strikk x 3 (Abilica sort strikk)
15 Bicep curl med hantell x 3 (20 kg)
15 Benkpress med curlstang x 3 (35 kg)
30 Situps x 3
20 Sidehev med hantell x 3 (10 kg)

10 min. HiiT på trimsykkel som fettbrenning

Ikke noe tungt program akkurat, og jeg ønsker meg et tyngre et. Egentlig burde jeg jo snakke med en PT og kosthold-/kosttilskuddsveilleder, som kunne hjulpet meg gjennom forskjellige faser frem til jeg følte meg trygg og fornøyd. Jeg er jo oppi årene, nærmer meg 60, men har som mål å trene mye, spise sunt og møte alderdommen på en atletisk måte. En av mine inspirasjonskilder er Ed Cook (Link), populært kalt Super Oldman eller bare Pops på gymmen i USA. Han slet med omtrent det samme som meg da han var i 50-årene, med litt overvekt, passe dvask og usunn. Og så etter en tur til legen, bestemte han seg for å ta grep. Klikk gjerne på linken, så ser du omtrentlig hva jeg ønsker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha, takker for svaret. 

Kanskje jeg må kontakte fastlegen min, for å få gjort noe med dette? Slik jeg ser det, er det neppe farlig å trene videre, for smertene har jo ikke gått bort pga at jeg droppet styrketrening. Jeg får se hva jeg gjør videre med dette. Fra mandag går jeg i gang å trene styrke igjen. 

Hyggelig at du tok deg tid. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Oldman said:

Aha, takker for svaret. 

Kanskje jeg må kontakte fastlegen min, for å få gjort noe med dette? Slik jeg ser det, er det neppe farlig å trene videre, for smertene har jo ikke gått bort pga at jeg droppet styrketrening. Jeg får se hva jeg gjør videre med dette. Fra mandag går jeg i gang å trene styrke igjen. 

Hyggelig at du tok deg tid. ^_^

Pssst; ikke alle fastleger kan like mye om treningsrelatert smerte ;) Tipper du får beskjed om hvile og en resept på ibux. I beste fall en henvisning til CT/MR. Kjetil Larsen som har svart deg over her driver https://treningogrehab.no/ så om du ikke bor så langt unna ville jeg vurdert en tur til han :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Veronica:) skrev:

Pssst; ikke alle fastleger kan like mye om treningsrelatert smerte ;) Tipper du får beskjed om hvile og en resept på ibux. I beste fall en henvisning til CT/MR. Kjetil Larsen som har svart deg over her driver https://treningogrehab.no/ så om du ikke bor så langt unna ville jeg vurdert en tur til han :) 

Ja, tenker på det du skriver, men da må budsjetter regnes på nytt og en del ting droppes en stund fremover. Jeg må likevel til fastlegen min om relativt kort tid, så jeg får ta den runden først. Legen min er forresten ganske grundig og liker å utfordres ang. nye ting. Det er en veldig ok lege.

Forøvrig tusen takk for at du svarte, Veronica. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/15/2017 den 13.19, Veronica:) skrev:

Pssst; ikke alle fastleger kan like mye om treningsrelatert smerte ;) Tipper du får beskjed om hvile og en resept på ibux. I beste fall en henvisning til CT/MR. Kjetil Larsen som har svart deg over her driver https://treningogrehab.no/ så om du ikke bor så langt unna ville jeg vurdert en tur til han :) 

Takk for anbefaling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/15/2017 den 13.15, Oldman skrev:

Aha, takker for svaret. 

Kanskje jeg må kontakte fastlegen min, for å få gjort noe med dette? Slik jeg ser det, er det neppe farlig å trene videre, for smertene har jo ikke gått bort pga at jeg droppet styrketrening. Jeg får se hva jeg gjør videre med dette. Fra mandag går jeg i gang å trene styrke igjen. 

Hyggelig at du tok deg tid. ^_^

Nervesmerter i armer er som regel ikke farlig, bare slitsomt. Du merker veldig fort om styrketrening går greit eller ei; det stopper seg i verste fall selv, og i beste fall ikke.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og lykke-ønsker.

Jeg skulle hatt en ordentlig gjennomgang av kostholdet, kosttilskuddet og treningsprogrammet mitt. Egentlig er jeg på leit etter en spesialist som kan tenke seg en sånn oppgave uten at jeg må "ta opp lån" for å betale det. Men jeg får prøve meg litt frem her, og se om jeg kan finne ut av det.

Hilsen Bent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første styrketrening etter påske og smerter i dag. Treningen gikk helt fint og det var ingen smerter mens jeg holdt på. Men jeg kjenner det i albuen nå etter treningen, selv om jeg ikke kan si om det er verre enn før. Blir spennende å se etter hvert da... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist fredag hadde vi besøk her hjemme, så da ble det ikke trening. Men i dag kunne jeg glede meg over en full styrketreningsøkt igjen. Det var veldig godt, og smertene har uteblitt så langt. Har vært innom et behandlingssted der sport og idrett er viktige temaer, og de fortalte at det mest sannsynlig er en nerve som er irritert, og som neppe vil slutte å gi smerte før den er behandlet. Jeg prøver en stund og ser hvordan det går. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...