Gå til innhold

Nedtrekk program for å bli bedre i pull ups...?


Wipeout55

Anbefalte innlegg

Hei !

Noen som kan anbefale et nedtrekk program?

Eg klarer ingen pull ups per idag, har sett mye på youtube og søkt litt på nettet, men det ene programmet snakker motsatt av det andre programmet osv... Og har ikke allverdens tid å drive og teste ut hva som funker og ikke :-) (eg skal på test om 5 mnd :-) )

Siden eg ikke greier 1 stk, så er eg begynt med nedtrekk, scapula pull, og liggende heving i slynge.

Kan noen gi meg råd på nedtrekk, hvor mange rep og sett, hvor mye belastning (%) av max etc.

 

Eg merker at svakheten (blant andre ting) er når eg kommer opp til 90 grader i albue leddet, derfra og opp til eg får haken over stangen er det bom stopp..

På forhånd takk for tilbakemelding :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eksentriske reps er gull, hopp opp å hold igjen på vei ned. Er du svakest når du har 90 grader i albueleddet så forsøk å hold igjen så lenge du klarer i akkurat den posisjonen. Få inn noen sånne på hver trening og kombiner gjerne med roing i slynge. Nedtrekk har ikke så stor overføringsverdi som man skulle tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, getsome skrev:

Eksentriske reps er gull, hopp opp å hold igjen på vei ned. Er du svakest når du har 90 grader i albueleddet så forsøk å hold igjen så lenge du klarer i akkurat den posisjonen. Få inn noen sånne på hver trening og kombiner gjerne med roing i slynge. Nedtrekk har ikke så stor overføringsverdi som man skulle tro.

Yes, samt variere med de tre forskjellige grepene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...