Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vanskeleg å sei noko definitivt, men dei fleste anbefaler ikkje noko lengre enn 1,5 timar. Normalen er nok rundt ein times tid.

Kor lang tid ein brukar er avhengig av ein del faktorar. Kor mange øvingar ein har, kor lang tid kvar øving tar, repetisjonar, pausar mellom øvingane osv.

For min del går mesteparten av tida med på knebøy eller markløft. Dei andre øvingane går det kanskje med 10 minutt på kvar, inkludert pause og oppvarming. Totalt har eg 5 øvingar kvar trening og det går med 1-1,5 timar.

Legg ut programmet ditt så har me eit grunnlag for å sjå kva du driv med, samt kor lang tid det tar.

Enig med Zeph, store øvelser tar tid, jeg kan fint bruke 45 min på kun benk og bøy delen av programmet mitt, men resten av øvelsene går forholdsvis raskt unna. Hold deg til ca 1 - 1 1/2 time, Korte økter kan fungere vel så bra hvis du satser på høy intensitet, korte pauser osv.

Ja, ser den.

Er veldig dårlig på hva øvelsene heter :p

Bare å komme med innspill om jeg bør gjøre øvelsene på en annen måte

Rotary torso 4 x 15 x 30

Total abdominal 4 x 15 x 25

Armcurl 3 x 10 x 15

Chest press 3 x 15 x 20

Trener også rumpe og lår og innside lår, men vet desverre ikke hva øvelsene heter. Trener repetisjon 3 x 15 x 35 på begge.

Vet desverre ikke hvor lang tid jeg bruker på hver øvelse, men bruker i overkant en time tilsammen.

Litt vanskelig å skjønne, men går utifra det siste tallet her er antall kilo du bruker?

Er dette hele programmet? eller gjør du andre øvelser andre dager?

I tid er det ikke viktig om det er 45min eller 1,5 time, men det er hva du gjør på denne tiden, og ved hvilken intensitet (men ikke så mye vits å holde på lengere en 1,5 time) Tror du kan ha endel å hente på å skrive ned hele programmet og la noen se over det. Både med antall set og rep, men enda viktigere valget av øvelser. Jeg personlig ville nok ikke anbefalt å brukt så mye tid (om noen tid) på innside/utside lår og alt for mye mage. Dette er områder som ofte er overtrent i forhold til de viktige store tingene og øvelser som uansett vil trene dette. All denne kjerne-treningen og mage treningen bør være assistansetrening og ikke hovedfokuset i økten eller tidsbruken for å få mest ut av treningen.

Grunnen til at jeg sier det er generelt da jeg ikke vet hele programmet, men det lille du skriver så kan det se ut som at mye av tiden går med til dette (som ofte går igjen) der jeg heller ville anbefalt en annen innfallsvinkel. Primært la styrketrening være styrketrening og "fettforbrennende trening" være det (sykkel, mølle, elipse etc) Dette antar jeg pga det høye antall repetisjoner her.

Har du muligheten å legge ut hele treningsprogrammet så kan vi å se på hvordan tidsbruken er pr økt, uke osv:) Ofte lønner det seg å kutte litt for mer effektivt arbeid på gymmet evt dele det opp i en ekstra dag om man føler man stresser igjennom økta.

Annonse

Kommer nok veldig ann på hva og hvordan man trener. En hard intensiv økt på en time-1-5time er kanskje d beste og greieste for mange. Kjører man programmer som sheiko, dietmar osv så kan det fort gå 3 timer. hehe. Jeg pleier å gi mg når jg føler jeg ikke kan gi max

Selv liker jg best å ha en hovedøvelse og de andre øvelsne blir mer repper og slikt

Feks en dag blir markløft hovedøvselen, nesten gang roing osv:)

Prøver å trene mest styrke nå, ettersom jeg ble anbefalt det. Min fettprosent er veldig lav, og vil få markerte muskler. Men ja ser selv det er et veldig dårlig opplegg.

Men vil hovedsaklig trene mage, rygg, rumpe og lår.

Så får se hva jeg kan gjøre med opplegget for å gjøre det bra for meg.

:)

Takk for hjelpen!

Jeg vil bare skyte inn at jeg anbefaler deg å tenke at du skal trene hele kroppen, så vil mage, rumpe og lår få kjørt seg mer en nok, samt at resten av kroppen også får seg en runde trim :) Det er mye som går på mage og rumpa som man kanskje ikke tenker over da det i utgangspunktet ikke er en "mage/rumpe" øvelse :)

Lykke til :)

Tenker det viktigste er at du føler du får gjort det du skal på den tiden du bruker :) Har du brukt en halvtime på å kjøre effektivt gjennom alle øvelsene er det mye bedre enn å bruke én time på de samme! :p

Innimellom bruker jeg kjempekort tid, andre ganger trenger jeg lengre pauser, og det er mange folk på senteret. Får du gjort det du skal, så skal du være fornøyd :) Og dersom det blir noen kortkorte styrkeøkter noen dager, så vet du jo at litt trening overgår ingen trening, så du har uansett vært flink :thumbsup:

Annonse

Jeg holder på rundt 2timer når jeg kjører 5 sett pr serie + oppvarming.. Er ikke veldig intens i treningen da, like og skravle litt med de jeg trener med..

Om det funker for deg er det jo kjempefint :) Selv kunne jeg aldri trent styrke i to timer, da hadde timeplanen min aldri fungert! Skole, skole, skole, trening, skole, sove:thumbsup:

Treningen er naturlig nok dagens høydepunkt, med soving på en finfin andre plass :p

Om det funker for deg er det jo kjempefint :) Selv kunne jeg aldri trent styrke i to timer, da hadde timeplanen min aldri fungert! Skole, skole, skole, trening, skole, sove:thumbsup:

Treningen er naturlig nok dagens høydepunkt, med soving på en finfin andre plass :p

Har ikke så mye annet og bruke tiden på for øyeblikket, så er 12-15timer i uka på treningstudioet..

Da e vi to, men her så blir det jobb, trene, sove, jobb :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...