Gå til innhold

Noen som har noen erfaringer med 8x8 eller 10x10?


BroScience00

Anbefalte innlegg

Har tenkt å prøve noe helt nytt siden jeg for det meste av tiden ar gjort to- tre øvelser per muskel med 8-12 reps to ganger i uka en god stund nå og føler jeg har "truffet veggen" og ikke ser noen resultater. Har kommet over disse to programmene og lurer på om noen har har prøvd dem og hva dere synes. 

Btw, er 16 år, veier 69 kg, er 1.80 høy og har trent i ca. 1,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noen tips til hva jeg kan gjøre da? Har 3 tre uker drevet på med noe jeg har satt sammen selv. I 4 uker skal jeg ikke gjøre mere enn 5-8 reps per set. De fire neste ukene skal jeg øke til 8-12 reps. Jeg har tre øvelser på de store musklene og 2 på de små. De to siste ukene i disse "Periodene skal jeg kjøre dropset, restpause og andre teknikker for å sjokke muskelen. Jeg har klart å øke i vekt på de fleste øvelsene men synes ikke musklene har vokst noe serlig. Er 3 uker inn i dette programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med din alder og ditt utgangspunkt ville jeg fokusert på et mer grunnleggende program først. Da et program med opplegg for god progresjon og som øker styrken din.

Tips er gode fullkroppsprogram 3-4 ganger i uka eller en 2 splitt. Overkropp/underkropp 4 eller 5 dager i uka.
Da med fokus på baseøvelser og med noen få isolasjonsøvelser i tillegg.


Sammen med ett godt kosthold vil du nok få mye mer ut av det en å eksperimentere med ting som 10x10 osv på dette stadiet. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, BroScience00 skrev:

Har du noen tips til hva jeg kan gjøre da? Har 3 tre uker drevet på med noe jeg har satt sammen selv. I 4 uker skal jeg ikke gjøre mere enn 5-8 reps per set. De fire neste ukene skal jeg øke til 8-12 reps. Jeg har tre øvelser på de store musklene og 2 på de små. De to siste ukene i disse "Periodene skal jeg kjøre dropset, restpause og andre teknikker for å sjokke muskelen. Jeg har klart å øke i vekt på de fleste øvelsene men synes ikke musklene har vokst noe serlig. Er 3 uker inn i dette programmet.

Fullkroppsøkter, 3-4 i uka som nevnt over.

Droppsett og rest-pause er teknikker du ikke trenger å benytte deg av med din treningsbakgrunn.
Linær tilnærming vil fortsatt fungere helt topp på deg, og gi deg mest økning og kontroll på økning fremover. 

Musklene trenger ikke noe "sjokking".. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...