Gå til innhold

Nsaid og trening


oslomann

Anbefalte innlegg

Sikkert ett utrolig idiotisk spørsmål, men hvordan er det med Nsaid tabletter med tanken på muskelvekst? Vill bruk av sånne typer tabletter hemme muskelvekst?

 

Grunnen for at jeg spør er denne artikelen.
http://www.trening.no/helse/ibux-og-paracet-muskelvekst/

Her fant man en økning på 25-50% i muskelmasse og styrke sammenlignet med placebo-gruppen. En mulig forklaring er at disse legemidlene ikke hemmer selve muskelbyggingen, men at både muskelprotein-nedbrytningen og oppbyggingen hemmes i ulik grad. Hvis nedbrytningen hemmes mer enn oppbyggingen vil netto protein-balanse uansett være større, og vil kunne føre til mer muskelvekst. Tidligere studier har også indikert en høyere netto protein-balanse av COX-inhibitorer som Ibux og Paracet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Så vidt jeg vet, hemmer det muskelveksten. Men det er interessant den linken du viser til.

Uansett er det bedre å fikse smertene med korrekt rehab enn med ibux.

Edit:

" Finally, the research that criticizes NSAID use is significant and focuses primarily on the delay in muscle regeneration, inhibition of satellite cells, and the blunted skeletal muscle hypertrophy associated with NSAIDs. NSAIDs inhibit COX-2, which is necessary for muscle regeneration (Bondesen, et al., 2004). The studies that condemn NSAID utilization for the treatment of exercise-induced muscle damage exhibit this important fact over and over. These studies found evidence that NSAID use blunted protein synthesis, inhibited skeletal muscle hypertrophy, attenuated the satellite cell response, and essentially negated the anabolic results normally produced after eccentric exercise (Almekinders & Gilbert, 1986; Mackey, et al., 2007; Mendias, et al., 2004; Mishra, et al., 1995; Soltow, et al., 2006; Trappe, et al., 2002)"

http://utdr.utoledo.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1433&context=graduate-projects

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2016 den 20.16, oslomann skrev:

Sikkert ett utrolig idiotisk spørsmål, men hvordan er det med Nsaid tabletter med tanken på muskelvekst? Vill bruk av sånne typer tabletter hemme muskelvekst?

 

Grunnen for at jeg spør er denne artikelen.
http://www.trening.no/helse/ibux-og-paracet-muskelvekst/

Her fant man en økning på 25-50% i muskelmasse og styrke sammenlignet med placebo-gruppen. En mulig forklaring er at disse legemidlene ikke hemmer selve muskelbyggingen, men at både muskelprotein-nedbrytningen og oppbyggingen hemmes i ulik grad. Hvis nedbrytningen hemmes mer enn oppbyggingen vil netto protein-balanse uansett være større, og vil kunne føre til mer muskelvekst. Tidligere studier har også indikert en høyere netto protein-balanse av COX-inhibitorer som Ibux og Paracet.

 

 

Hvis bruk av ibux/paracet førte til oppunder 50% mere muskelvekst kan jeg garantere deg at butikk og apotekhyllene hadde vært tomme etter at gud og hverman som jakter på mere muskelmasse hadde raidet sjappene for dette. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kjetil Larsen skrev:

Det hemmer muskelvekst, ja

At normal bruk av dette fører til hemmet muskelvekst av betydning har jeg dårlig tro på. Har selv brukt dette ved behov og gjennom løfting siden det sene nittitall har jeg aldri observert tilbakegang i perioder jeg har inntatt dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, NoBro skrev:

At normal bruk av dette fører til hemmet muskelvekst av betydning har jeg dårlig tro på. Har selv brukt dette ved behov og gjennom løfting siden det sene nittitall har jeg aldri observert tilbakegang i perioder jeg har inntatt dette. 

Normal bruk, dvs noen få ganger i året, har selvsagt minimal betydning. Det er neppe det trådstarter viser til. Se edit av posten min lenger oppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Kjetil Larsen skrev:

Normal bruk, dvs noen få ganger i året, har selvsagt minimal betydning. Det er neppe det trådstarter viser til. Se edit av posten min lenger oppe

Med det sagt tviler jeg enda mer på den påståtte anabole virkningen ovenfor,  da hadde dette vært kjøpt i enorm skala av individer på jakt etter muskelmasse. Noen har helt sikkert prøvd store doser av dette også etter å ha lest det ovennevnte,  og jeg satser en femmer på at vi hadde hørt om det om ønsket virkning var oppnådd.   

Det spørs også om leveren sier stopp før de helt store resultatene den ene eller andre veien evt hadde meldt seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...