Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann dere :-)

Jeg elsker å løpe og det er det jeg har som hobby, for ca en måned siden begynte jeg langsomt, men sikkert å få vondt i kneet når jeg løpte og det har nå endt med at jeg ikke kan løpe fordi jeg ikke klarer det og halter nesten på heltid. ( venter på mr osv, for å vite hva det er)  

MEN, jeg har prøvd ut sykling blant annet, men syntes det er litt kjedelig og dermed ønsker jeg tips fra dere om hva type kondisjonstreninger jeg kan gjøre som ikke " belaster" kneet, og då gjelder det hvor du demper foten hardt som ved løping.

Håper dere er til hjelp... Syntes virkelig dagene blir tomme når jeg ikke får utført det jeg vanligvis gjør :-/   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, rudboy skrev:

Hva med å finne ut hva som feiler kneet, så du kan bli bra igjen, så du kan løpe? finnes mye styrketrening du kan gjøre, gå i motbakker er vel også ett alternativ :)

Håper på at det skal gå raskt.. Syntes bare det var veldig kjipt at det tar opp mot fire uker bare for å få godkjent å skulle ta MR for å så deretter vente fire nye uker...    Ser kjempe mye frem til å løpe igjen då :-)  så får tenke positivt!

Styrketrening ja!  Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg landevegsykkel, så kjem du til å få nytt syn på sykkel :D Elles har eg vel vore borti det meste av kondisjonstrening sjølv: Kajakk, ski/rulleski, skøyter/inline, roing, svømming både ute og inne og motbakkeløp som nemnd over her. Elles laga eg ein ny øvelse på jobben ein liten periode eg hadde vondt i kneet (bygningen hadde 10 etasjar): Spring opp treppene til 10. etasje. Ta heisen ned. Før du går ut av heisen trykker du på 10. etasje, sånn at heisen står og ventar på deg når du er oppe. Gjenta 20-30 gonger. Bør helst gjennomførast når det ikkje er så mykje folk i bygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...