Gå til innhold

Oblique Crunches og Decline Situps - Skadelig?


Andre Rio

Anbefalte innlegg

Jeg trener veldig ofte stående Oblique Crunches og Decline Situps på Benk + Esktra høyde + 20kg vekter. Kan disse være skadelige for ryggen eller kan jeg fortsette med øvelsene? Har ikke funnet noe info på dette noensteder. Har trent dette i omtrent 6 mnder og har ikke opplevd ryggskader eller smerter i det hele tatt.

http://www.youtube.com/watch?v=DbrKvkBGC-c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oblique crunches er en fin øvelse det(kan kjøres i kabel og)! men jeg er skaptisk til situps ettersom man jobber for mye med foriside av lår og situps kan påføre ryggen uheldig belastning. Gevinsten er liten ettersom situps scorer lite på meg målinger foran til andre mage øvelser. Hvis du ikke føler noe ubehag med situps er et greit, men var aktsom for at ryggsmerter kan inntreffe. ville heller kjørt en av de mage øvelsene de har her inne istede på sånn terapiball eller crunch(kabel crunch visst du vil ha mer motstand). eller lykke til med mage treningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...