Gå til innhold

Går bare ned i vekt


bekymret

Anbefalte innlegg

Hei! I mange år har jeg vært relativt stor kar. Veide 96 frem til januar i år hvor noe skjedde.Jeg begynte å rase i vekt og den dag i dag veier jeg 78kg med klær. Nå vil jeg opp på 85kg igjen. Spiser og spiser men det går ikke opp. Hvorfor dette? :( trener 4 ganger i uken.  Løfter fortsattt like tungt nå som da jeg veide mer, men syns jeg er blitt litt tynn nå, er 192 høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, bekymret skrev:

Hei! I mange år har jeg vært relativt stor kar. Veide 96 frem til januar i år hvor noe skjedde.Jeg begynte å rase i vekt og den dag i dag veier jeg 78kg med klær. Nå vil jeg opp på 85kg igjen. Spiser og spiser men det går ikke opp. Hvorfor dette? :( trener 4 ganger i uken.  Løfter fortsattt like tungt nå som da jeg veide mer, men syns jeg er blitt litt tynn nå, er 192 høy.

Ta deg en tur til legen for å utelukke forskjellige medisinske tilstander.

Paul

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, PaulM skrev:

Det kan være mange ting. Overvektige går ikke så mye ned i vekt av seg selv. Diabetes 2 er en mulighet. Det finner de i tilfelle ut med en enkel blodprøve.

Nå var jeg ikke veldig overvektig da. Tror jeg hadde merket noe mer hvis det var alvorlig sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du. 

Vekttap kan ha mange årsaker. Imidlertid er det dumt å spekulere i hva det kan være, og heller oppsøke lege dor å avklare. Vi snakker allergi, intoleranse, autoimune sykdommer og så videre. Ta deg en tur til legen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, bekymret skrev:

Men dette er da ikke ting som plutselig kan oppstå? Kan det ikke bare være noe så enkelt som at jeg er mer aktiv? 

Det kan det sikkert. Vet du NØYAKTIG hvor mye du spiser, og har du kuttet ut noe som du spiste før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, bekymret skrev:

altså før spiste jeg mye sjokolade osv. Nå spiser jeg kun mat kylling, pølser, biff osv. og drikker lettbrus. teller ikke kalorier, så kan ikke si eksakt antall kcal. jeg spiser i løpet av en dag. 

 

Skriv ned alt du spiser i løpet av en vanlig dag, og bruk appen MyFitnessPal, så ser du fort hvor mye du spiser :) Mange føler de spiser mye eller for lite, men så avslører de tørre fakta noe helt annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bekymret skrev:

det jeg tenker og :) jeg må tross alt ha meg 3000kcal + for å gå opp i vekt 

Der ser du ;) ting er ikke alltid så komplisert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bekymret skrev:

det jeg tenker og :) jeg må tross alt ha meg 3000kcal + for å gå opp i vekt 

Etter all overkommelig sannsynlighet er årsaken så simpel som at du faktisk ligger i kalorioverskudd. 

Det er selvsagt umulig for noen her inne å utelukke at årsaken er en annen, men det er samtidig like umulig å stille noen form for diagnose, det er det kun legen som kan gjøre. Du ender fort opp med aids og malaria også dersom vi vanlig dødelige her inne skal spekulere i noe som helst utover det mest sannsynlige : kaloriunderskudd.

Men nå har man sett en del personer med ganske like problemstillinger som dine noen ganger før , og hver gang har det dreid seg om at de har spist mindre enn de forbrente. Aktivitetsnivået ditt spiller selvsagt også en like sentral faktor. I min tid i internasjonal tjeneste forsøkte jeg å spise så mye som overhodet mulig, og på 7-8000 kalorier røft regnet gikk jeg fortsatt ned i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...