Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er selv opprinnelig fra møre og romsdal og Bærum er ALDRI speltlumper der. Har sett i alle små, mellomstore og store butikker i fylkets tre største byer og ingen har! Det er jo bare helt latterlig, kan ikke fatte hvorfor da det er de samme kjedene som selger det andre steder i landet som også er her. Samtidig har de ofte tre-fire ulike typer av lumper, bare da fra first price eller and hvor det ikke står næringsinnhold. Kanskje vi fra slike steder burde sendt protestmail/oppfordring/tryglebrev til Buer og spurt om de kunne sende dit og? Eller er det butikkjedene selv som bestemmer, den lokale butikken?

I Bærum har de Bauer spelt lomper flere steder - eks. på Sandvika storsenter, Meny i gågata, Kiwi bak gågata. Så har Rimi ved togstasjonen et annet merke :)

• 2 måneder senere...

Annonse

Nuvel! Kommer gjerne flere henvendelser daglig om man ikke kunne tatt inn ditt og datt. Det er svært sjelden man faktisk tar inn ting etter enkelte kunders ønske. #butikkhemmelighet

Jeg har jobbet i to dagligvarebutikker tidligere. Begge førte lister over hvilke matvarer kundene savnet i butikkene og tok de inn etterhvert:) Noen ganger etter ett ønske, andre varer ble først tatt inn ved flere henvendelser.

Det skal jeg gjøre om jeg ikke finner det noen plass :)

Si fra om noen tar de inn i området, da;) Jeg kontaktet Buer direkte i fjor og de kunne fortelle at de ikke leverer til noen kjeder i Møre og Romsdal, men skulle starte med levering til Sogn og Fjordane på det tidspunktet uten at det var klart hvor i SF. Nå er det gått ett halvt år så kanskje de ikke er så langt unna og lite tilgjengelig lenger.

Jeg skjønner ikke hvorfor alle skal ha tak i spelt-lomper, når de er minst dobbelt så dyre som vanlig lomper.

Spelt er hvete det også, eneste forskjellen er vel at det er pittelitt mer mineraler og vitaminer i spelt mel enn hvete mel, dette fordi speltkornets frøhvite inneholder mikronæringsstoffer. Det er også noe høyere innhold av jern i spelt.

Dette utgjør nok ikke store forskjellen uansett. Men klart har men penger, og troa så går man vel for spelt.

Jeg personlig, kan ikke spise noen av delene da jeg har cølliaki, men jeg ville nok gått for de lompene til ca. 10kr i stede for spelt til 20-30kr.

Næringsinnhold:) I hovedsak kcal og karbohydrater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...