Gå til innhold

Kan proteinpulver gjøre deg feit?


Superfat

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om proteinpulver kan gjøre at en blir feit dersom en enten slutter med proteinpulveret men fortsetter å trene? Jeg er en gutt på 20 år som veier 95 kg, jeg er ca. 180 cm .Jeg vurderer å begynne på Whey for å bygge muskler og samtidig gå ned i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Er kcal inn og ut som gjelder. Pulver er bare et tilskudd - det er ikke noe du "starter på" eller "slutter på". Du tar det fordi du ikke får nok igjennom kosten, eller for og spare tid med og lage mat. Å bygge muskler og gå ned i vekt er noe som jobber litt imot hverandre - men mulig om du er en nybegynner ( Noe jeg går utifra siden du spør om dette ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du aldri har trent før (og dermed vil få en del "gratis" i og med at du trolig er langt unna ditt muskelpotensiale) er det umulig å bygge muskler samtidig som man går ned i vekt. Bygging av muskler krever et kalorioverskudd mens vektnedgang krever det motsatte. De første månedene (igjen, om du er helt fersk på styrketrening) vil du nok oppleve at vektene øker en del, men dersom du spiser for lite vil denne fremgangen flate ut mye raskere enn om du spiser nok mat.

Er du relativt fri for muskler i dag vil dog styrketrening bidra til å stramme opp kroppen en del noe som trolig vil gi en følelse av fremgang (hvert fall estetisk) da du øker forholdet mellom muskler og fett ;-)

Proteinpulver i forbindelse med vektnedgang brukes nok mest av de som allerede har bra med muskelmasse, men går på diett for å redusere fettprosenten og vil holde på mest mulig muskelmasse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...