Gå til innhold

Kreatin monohydrat dosering


Daniel Lange

Anbefalte innlegg

Hey folkens.
Etter 3 år uten trening har jeg nå begynt igjen, og jeg begynner relativt sterkt.

Vedlagte bilder under viser hvor jeg var i 2013.

Jeg skal nok ikke tilbake til muskelmassen jeg var på i 2013 men ihvertfall et stykke på veien, så jeg gikk til innkjøp av Kreatin (monohydrat) fra proteinfabrikken, men har glemt hva kassemannen sa om dosering..

Tror han sa noe slikt som at første uken, så skal jeg ta 2 t-skjeer 5 ganger om dagen (fordelt utover timene), og fremover etter dette 3 ganger om dagen (morgen, middag og kveldsmat).
Stemmer dette? Eller er jeg helt ute og "kuker"?

Jeg kan også dele at jeg begynte for første gang å trene når jeg var 18, nå er jeg 27.
Bildene under er resultatet av trening _uten_ noe som helst kosttilskudd, så jeg er 100% blank på dette området.

1506675_10155808886840594_7939100363282007988_n.jpg

11227645_10155808822180594_3362044917580947215_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke ute å kuker men det er tydeligvis kassemannen. 5g om dagen er alt du trenger. Jeg vet at man kan starte en rask loading på 5g creatin 5 ganger om dagen den første uken. Det er 25g. Kassemannen anbefaler tydeligvis 50g, noe som bare vil gi deg et interessant møte med toalettet de kommende dagene. Men igjen, 5g om dagen er alt du trenger. Nårtid på dagen spiller heller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, playfair90 said:

Du er ikke ute å kuker men det er tydeligvis kassemannen. 5g om dagen er alt du trenger. Jeg vet at man kan starte en rask loading på 5g creatin 5 ganger om dagen den første uken. Det er 25g. Kassemannen anbefaler tydeligvis 50g, noe som bare vil gi deg et interessant møte med toalettet de kommende dagene. Men igjen, 5g om dagen er alt du trenger. Nårtid på dagen spiller heller ingen rolle.

Alright! Sååååååååå.. hvor mange teskjeer blir det?

 

Og takker for tilbakemelding :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...