Gå til innhold

Slank, men dvaske lår


Kaka

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 23 som trener styrke i perioder (litt uten mål og mening, da jeg ikke vet hva jeg burde gjøre for å oppnå det jeg vil). 

Jeg er stort sett fornøyd med kroppen, veier 60 kg og er 168 cm høy. Problemet er lår/rumpe. Lårene mine er så dvaske og formløse, jeg synes faktisk det er flaut å gå i shorts nå på sommeren. Jeg har rumpe, men den hadde ikke hatt vondt av å bli fastere og rundere den heller. 

Det jeg ønsker er fyldigere faste lår med mer definisjon enn jeg har nå. Ønsker altså ikke at de kun skal bli tynne. Vil gjerne ha tips til hva jeg burde gjøre for å oppnå dette. Hvis jeg ligger i overskudd og trener styrke, vil de fortsatt bli dvaske, bare større? Eller vil musklene fylle ut etterhvert? Nå har jeg hatt en treningspause på 2 mnd ca, mister rett og slett motivasjonen når jeg ikke vet om jeg beveger meg i riktig retning.. 

Setter stor pris på svar! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest =xXx=

Knebøy, markløft, strakmark og hiptrust er gode øvelser. Klart du får fastere lår og rumpe av disse øvelsene. Vær tålmodig;)

lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stilken skrev:

Knebøy, markløft, strakmark og hiptrust er gode øvelser. Klart du får fastere lår og rumpe av disse øvelsene. Vær tålmodig;)

lykke til. 

 

2 timer siden, TaDenRIng skrev:

Vil også supplere med at tung styrketrening er veien til faste lår. 5x5 er perfekt for dette. ja, ting tar tid, men resultatene du får etter lengre tid med trening er definitvt verdt det! 

 

Takk for innspill, da skal jeg sette opp en plan og holde meg til den. Men hvor mange kalorier burde jeg holde meg på ca? Overskudd, underskudd eller vedlikehold? Er mye stillesittende (student), men går tur med hunden tre ganger om dagen. Også blir det jo trening 3-4 ganger i uken fremover da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er student selv, og er godt kjent med å sitte stille store deler av dagen. likevel, så er nok dagsformen min bedre enn de fleste andre i dette landet. 

Selv trener jeg rundt 1-2 timer styrke hver dag og rundt 3 timer kondisjon i uka. that's it. Det er ikke mye mtp. alle timene man har tilgjengelig i døgnet. 

Jeg vil anbefale deg å ligge på et lite kcal overskudd slik at det blir lettere å gjennomføre trening og slik at musklene dine får lov til å gro. Det å tro at underskudd og trening er veien å gå for fast kropp er ofte noe man gjør når man er ny innen styrketrening. Det er nok endel her på forumet som har erfart at kroppen ikke blir slik man ville med dette som utgangspunkt. 

Turgåing er meget bra, men pass først og fremst på at kostholdet ditt er bra. Her må du bare få oversikt og prøve å spise så rent og sunt som mulig, men likevel ligge noen hundre kcal over vedlikehold. det er tross alt på kjøkkenet at magien bak treningen skapes :)

Husk at musklene ikke kommer over natta, men ta formbilder av deg selv, så vil du se fremgangen etter noen uker. Jeg skal love deg at du vil bli fornøyd med fremgangen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
15 timer siden, TaDenRIng skrev:

er student selv, og er godt kjent med å sitte stille store deler av dagen. likevel, så er nok dagsformen min bedre enn de fleste andre i dette landet. 

Selv trener jeg rundt 1-2 timer styrke hver dag og rundt 3 timer kondisjon i uka. that's it. Det er ikke mye mtp. alle timene man har tilgjengelig i døgnet. 

Jeg vil anbefale deg å ligge på et lite kcal overskudd slik at det blir lettere å gjennomføre trening og slik at musklene dine får lov til å gro. Det å tro at underskudd og trening er veien å gå for fast kropp er ofte noe man gjør når man er ny innen styrketrening. Det er nok endel her på forumet som har erfart at kroppen ikke blir slik man ville med dette som utgangspunkt. 

Turgåing er meget bra, men pass først og fremst på at kostholdet ditt er bra. Her må du bare få oversikt og prøve å spise så rent og sunt som mulig, men likevel ligge noen hundre kcal over vedlikehold. det er tross alt på kjøkkenet at magien bak treningen skapes :)

Husk at musklene ikke kommer over natta, men ta formbilder av deg selv, så vil du se fremgangen etter noen uker. Jeg skal love deg at du vil bli fornøyd med fremgangen.

 

Her var vel det beste skrevet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Den 11. juni 2016 at 19.14, TaDenRIng skrev:

er student selv, og er godt kjent med å sitte stille store deler av dagen. likevel, så er nok dagsformen min bedre enn de fleste andre i dette landet. 

Selv trener jeg rundt 1-2 timer styrke hver dag og rundt 3 timer kondisjon i uka. that's it. Det er ikke mye mtp. alle timene man har tilgjengelig i døgnet. 

Jeg vil anbefale deg å ligge på et lite kcal overskudd slik at det blir lettere å gjennomføre trening og slik at musklene dine får lov til å gro. Det å tro at underskudd og trening er veien å gå for fast kropp er ofte noe man gjør når man er ny innen styrketrening. Det er nok endel her på forumet som har erfart at kroppen ikke blir slik man ville med dette som utgangspunkt. 

Turgåing er meget bra, men pass først og fremst på at kostholdet ditt er bra. Her må du bare få oversikt og prøve å spise så rent og sunt som mulig, men likevel ligge noen hundre kcal over vedlikehold. det er tross alt på kjøkkenet at magien bak treningen skapes :)

Husk at musklene ikke kommer over natta, men ta formbilder av deg selv, så vil du se fremgangen etter noen uker. Jeg skal love deg at du vil bli fornøyd med fremgangen.

 

Takk for tips, jeg skal prøve å ligge litt i overskudd fremover. Jeg har ikke mulighet til å trene hver dag på treningssenter av hensyn til hunden, men etterhvert som den blir litt større kan jeg jo begynne å jogge litt med den også. 

Kostholdet må jeg bli bedre på ja.. Spiser mye sunt, men det blir mye usunt i tillegg. Tror jeg har vært litt redd for å ligge i overskudd, men så ender det jo med at jeg blir sulten, sprekker, og ender i overskudd likevel pga. sjokoladespising o_O Men da skal jeg sette opp en plan fremover og ta formbilder. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...