Gå til innhold

Vond skulder selv etter lang tids hvile. Trolig på grunn av dips. Noen tips?


SamGold

Anbefalte innlegg

Hei alle mann! :)

Som noen kanskje vet har jeg hatt kyssesyken, så jeg har hatt et ganske langt opphold uten trening, men er nå i gang igjen. Før dette har jeg hatt en vond skulder, så jeg tenkte at det kunne komme noe godt ut av kyssesyken ved at den kunne helbredes med så mye hvile.

Men, når jeg begynte å trene igjen, så var den egentlig verre enn før jeg ble syk, så hvile har ikke hjulpet. Faktisk virker det som om den har blitt noe bedre etter at jeg begynte å trene igjen.

Kjenner det mest når jeg tar benkpress, skråbenk (mest her) og kanskje verst på millitærpress (vurderer bytte til manualer her). Smerten er på en måte lokalisert på fremside skulder. Litt vanskelig å beskrive.

Jeg tror skaden stammer fra dype dips med 40-50 kg i beltet og få repetisjoner. Galskap. Så ta det som en advarsel om du leser. 

Kanskje ikke så lett å helbrede over internett, men noen som har noen forslag? For eksempel til øvelser jeg kan gjøre? Bør man eventuelt få profesjonell behandling? I så fall - hvem? 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Takk for hjelpen! :) Får Google litt selv da. ;)

Snakket med en på treningssenteret med litt kompetanse og det han sa var vel at det bare var å trene i vei, men at jeg kanskje også burde ta med en tur til fysioterapeut.

Heldigvis er det kun i skulderpress at smerten ser ut til å begrense meg. Ser ikke ut til å stoppe meg i benkpress så langt. Men skulle selvsagt gjerne blitt kvitt dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du har gått på samme smellen som jeg gjorde i mine yngre dager. Jeg har slutta med å ta dips helt.  Jeg kjenner det på framsia av høyre skulder, stikkende smerte når skuldra skyter framover på en måte. Jeg har vært til BHT(bedrifhelsetjenesten) med dette (fysio) og han mente det var som følger av for lite bevegelighet i høyre framside av bryst, nedenfor skuldra, ved pecsa liksom. Der er det veldig stramt til meg, som gjør at skuldra blir skøvet framover. Jeg fikk derfor beskjed om å tøye godt (bryst) og varme godt opp med div. brede ro-øvelser i tillegg til å prøve å fokusere på holdning (jeg har rævva holdning, kontorrotte)

Vet ikke om det er samme issue du har dog, men jeg ville i alle fall ha varmet opp skikkelig, og droppa dipsen : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan høres ut som noe lignende, ja. Heldigvis har det blitt noe bedre etter jeg begynte å trene igjen (trodde lang hvile skulle gjøre susen), men det kan virke som skulderpress ikke bedrer situasjonen, så skal være litt forsiktig der.

Du har ikke blitt noe bedre?

Dips har jeg vel egentlig sluttet med for lengst. 

Men, jeg tok push ups i ringer med vekter (10+ reps) for ikke så lenge siden. Tror kanskje den ikke var så heldig heller, selv om Menno mente at korrekt utført skulle den ikke være problematisk. Men jeg var alt skadet på det tidspunktet, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg kjenner det heldigvis ikke i like stor grad nå lengere : ) Jeg må bare passe på å varme opp skikkelig, også tøyer jeg brystet før og etter trening i håp om at det skal bli noe bedre mobilitet der. Nå kjenner jeg det bare om jeg tar pec-decs i en sånn jalla-maskin vi har på treningsrommet, så den unngår jeg å ta, hehe. Jeg har også begynt å ta noe bredere grep på ro-øvelsene jeg tar, i tillegg til at jeg prøver så godt jeg kan med å prøve å være obs på holdningen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...