Gå til innhold

Etter diett


Anbefalte innlegg

Hei, mann 26 her. Har gått på diett med 1500 kcal 2 måneder nå å begynner å nærme meg målet mitt fra 85kg til 70kg (er 175 cm høy).
Har i løpet av dietten fått sansen for styrketrening å funnet ut at dette er noe jeg vill fortsette med, har gått fra å hvert veldig lite aktiv å ikke bry meg om kosthold til å trene og spise sunt og variert hver dag.
En vanlig dag inneholder 1,5-2,5 timer styrke, 30 min cardio og 1-1,5 time medium gåing med hunden.
(Tror ikke det blir cardio hver dag etter dietten, lyst å fokusere mer på styrke)

Etter dietten er målet større og mer synligere muskler, men er redd for å få tilbake fettet.
Hvordan skal jeg forholde meg til mat etter dietten?
Har vært ganske nytt å strengt regime siden starten på dietten.

Hvor mange kalorier daglig?
Å er det lov å være litt sosial å bli med på en fest en gang i måneden? 
Bli med kompisene en tur på Burger King en sjelden gang?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt er lov. Bruk en kalorikalkulator fra nettet. Regn ut ditt daglige energibehov og legg deg ca 10-15% over. På denne måten får du en fin og "ren" bulk. Det er ikke rocket sience, men du burde utnytte muligheten du har nå, som nybegynner, til å legge på deg godt med muskelmasse:). Et fint mål kan være å veie 80 kg igjen, men da med en annen kroppskomposisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, andeyboy skrev:

Hei, mann 26 her. Har gått på diett med 1500 kcal 2 måneder nå å begynner å nærme meg målet mitt fra 85kg til 70kg (er 175 cm høy).
Har i løpet av dietten fått sansen for styrketrening å funnet ut at dette er noe jeg vill fortsette med, har gått fra å hvert veldig lite aktiv å ikke bry meg om kosthold til å trene og spise sunt og variert hver dag.
En vanlig dag inneholder 1,5-2,5 timer styrke, 30 min cardio og 1-1,5 time medium gåing med hunden.
(Tror ikke det blir cardio hver dag etter dietten, lyst å fokusere mer på styrke)

Etter dietten er målet større og mer synligere muskler, men er redd for å få tilbake fettet.
Hvordan skal jeg forholde meg til mat etter dietten?
Har vært ganske nytt å strengt regime siden starten på dietten.

Hvor mange kalorier daglig?
Å er det lov å være litt sosial å bli med på en fest en gang i måneden? 
Bli med kompisene en tur på Burger King en sjelden gang?

Takk for svar :)

Broseidon over her har vel oppsummert det ganske greit. Tn.no har en grei kalorikalkulator hvor du kan regne ut sånn ca estimert hva du bør spise iht. forskjellige mål (nedgang, vedlikehold, bygging) utifra høyde og vekt. Dette er såklart ikke et fasitsvar, men vil nok i de fleste tilfeller treffe sånn tålelig bra, vekta følger du jo med underveis om det blir for lite eller mye. Fordelingen av makroer denne kalkulatoren oppgir er ikke noe fasitsvar, men det er klart at du ikke bør spise såpass mye mere av det ene slik at du får i deg alt for lite av det andre.

Og selvsagt er det lov både med fest og junkfood, faktisk er det utrolig viktig å kose seg en gang i blant, for min del hadde trening og sunt kosthold blitt både meningsløst og utrivelig dersom jeg ALDRI skulle kunne skjeie ut en gang i blant, og det ødelegger heller INGENTING den ene gangen en sjelden gang, samme hva hjernevaskede bro`s sier om det.

Til helgen ser jeg f.eks frem til bursdagsfest, grillmat og øl/vin, slike enkeltkvelder ødelegger ingen verdens ting :) 

Som jeg har skrevet tidligere her inne angående dette: Når jeg blir en gammel mann og skal mimre om mine glansdager så ønsker jeg å kunne fortelle om noe annet enn torsk og brokkoli ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...