Gå til innhold

deffing til bikinisesong, IKKE konkurranse :)


Stella25

Anbefalte innlegg

Har trent tung styrketrening siden nyttår, pluss spist godt (bulking). Trent ca 1- 2 ganger per uke underkropp for å løfte og stramme rumpe og lår. Syns ikke jeg ser enorme resultater, og nå tenker jeg å kjøre noe intensivt fram til juli. Hvor ofte må jeg trene, og hva må jeg spise?

Er 170 cm høy og veier 63 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Stella25 skrev:

Har trent tung styrketrening siden nyttår, pluss spist godt (bulking). Trent ca 1- 2 ganger per uke underkropp for å løfte og stramme rumpe og lår. Syns ikke jeg ser enorme resultater, og nå tenker jeg å kjøre noe intensivt fram til juli. Hvor ofte må jeg trene, og hva må jeg spise?

Er 170 cm høy og veier 63 kg.

Det finnes ikke noe fasitsvar på hvor ofte eller hvordan du bør trene hverken for muskelvekst eller for å gå ned i fettprosent, det vil i første rekke være kostholdet ditt som er den avgjørende faktor for hvorvidt du legger på deg muskler (Overskudd) eller forbrenner fett (Underskudd) - Men selvsagt i kombinasjon med styrketrening.

Jeg har personlig aldri fulgt noen treningsprogrammer eller måter å trene på som har vært spesifikt definert for bulking eller deffing, jeg skifter ikke treningsprogram når jeg gradvis går fra kalorioverskudd til kaloriunderskudd, og forsøker å opprettholde samme intensivitet på trening så langt det lar seg gjøre. Dette er ihvertfall hva jeg ville anbefalt å gjøre: Tren som du ellers trener, la kostholdet ta seg av resten.

Hvis du dog kun har trent underkropp så vil jeg modifisere ovennevnte utsagn litt: Du bør trene hele kroppen, om du skal trene 2, 3, 4 eller 5 ganger i uken eller om du skal trene helkroppsprogram, 2-splitt eller 3-splitt eller hva det nå er er ikke det viktigste, dette er ting du må finne ut av selv og hva du best trives med, alle kvalifiserte måter å trene på og program vil fungere. Men jeg kan ikke understreke nok hvor viktig det er å trene hele kroppen, overkropp som underkropp, ha også i bakhodet at trening av overkroppen vil gi deg større fremgang også på underkroppen, alt henger sammen, samt av hormonelle årsaker.

Eksakt HVA du bør spise er også en ting kun DU kan svare på, er det noe jeg ikke har tro på så er det personer som på internett forteller andre at de bør "Spise kylling og ris og broccoli 4 ganger om dagen" osv. osv. Det finnes så utrolig mange gode og sunne kilder til protein/karbo/fett, og den beste dietten er den du trives best med selv.

Du er 63 kg og 170 høy, hva er ditt treningsgrunnlag ? Har du kun trent underkropp så langt ? Er du sikker på at en intensiv deff er det du behøver ? Det er det såklart kun du som kan svare på, men i dine sko ville jeg ihvertfall i så tilfelle lagt meg på et moderat kaloriunderskudd, kanskje 17-1800kcal i døgnet (?) (Her må man prøve og feile, og se an vektnedgangen fra uke til uke) med 140-160g protein, 140-160g karbo, 60-70g fett..Ikke noe fasitsvar her, du kan selvsagt spise mere karbohydrater om det fungerer bedre for deg, så lenge du er i kaloriunderskudd vil ikke det hemme fremgangen din.

Igjen, HVA du bør spise er opp til deg...Kjøtt, kylling, fisk, egg, nøtter, havregryn, frukt, grønnsaker, osv osv osv. tusen ting å velge i her, og du vil garantert klare å finne et opplegg du liker og trives med, det eneste som er sikkert er at det er det som varer lengst :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...