Gå til innhold

Kasein anbefalinger


siljes87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg lest igjennom alle proteinpulvertrådene og flufftråden, men jeg savner flere tips på gode (!) kaseinpulver. Noen som har noen gode tips? Er mest wheyanbefalinger det går i så vidt jeg kan se..

Er det noen spesiell grunn til at du må ha kasein?

I motsetning til whey/myse, så blir kasein til "fluff"! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen spesiell grunn til at du må ha kasein?

I motsetning til whey/myse, så blir kasein til "fluff"! ;)

Jupp.. er pga av at jeg har lyst på fluff. Jeg er spiser også etter PF og tenkte å prøve meg på kasein på kveldstid for å se om det gjør holder meg fornøyd litt lengre på morgenkvisten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fairing Sloow med vaniljesmak syns jeg selv er meget god. Helt super i fluff, men funker også bra i grøt og shake. Night Pro fra Start Nutrition er litt dårligere på smak, men syns den var helt grei. Den er dog veldig tykk, og det blir nesten suppegrøt med hvis du lager shake med for lite melk/vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jupp.. er pga av at jeg har lyst på fluff. Jeg er spiser også etter PF og tenkte å prøve meg på kasein på kveldstid for å se om det gjør holder meg fornøyd litt lengre på morgenkvisten :)

Kasein er bedre enn whey på metthetsfølelse ja, men det beste er kjøtt og fisk. Da må kroppen bruke tid på bryte ned fibrene i kjøttet så i praksis blir det enda langsommere enn kasein. Men funker dårlig å lage fluff av kjøtt da :p

Jeg bruker myoprotein (50/50 kasein/whey) og det går fint å fluffe det, men har ikke sammenliknet med ren kasein om det gir enda bedre effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluffer av kun proteinpulver, melk og frosne bær holder seg kun 5-10 minutter før de begynner å bli "boblete" og deretter begynner å synke sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd :p

Har laget før, men har aldri sett den falle sammen.. Spiser fort ;)

Hvis du har i litt guar gummi, så kanskje den holder seg litt lenger. Jeg bruker det i eggehviter, og da holder de seg fluffy LENGE! Vanligvis skiller de seg nesten med en gang :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasein er bedre enn whey på metthetsfølelse ja, men det beste er kjøtt og fisk. Da må kroppen bruke tid på bryte ned fibrene i kjøttet så i praksis blir det enda langsommere enn kasein. Men funker dårlig å lage fluff av kjøtt da :p

Jeg bruker myoprotein (50/50 kasein/whey) og det går fint å fluffe det, men har ikke sammenliknet med ren kasein om det gir enda bedre effekt.

Jeg har også proteinpulver fra myopro! men har hørt at den er litt vanskeligere å få fluffy. Så hva blander du i dine fluffer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kasein er bedre enn whey på metthetsfølelse ja, men det beste er kjøtt og fisk. Da må kroppen bruke tid på bryte ned fibrene i kjøttet så i praksis blir det enda langsommere enn kasein. Men funker dårlig å lage fluff av kjøtt da :p

Jeg bruker myoprotein (50/50 kasein/whey) og det går fint å fluffe det, men har ikke sammenliknet med ren kasein om det gir enda bedre effekt.

Uff! Tanken på kjøttdeigsfluff gjør meg kvalm.. tviler på at den vil ta helt av på markedet ;)

Hører så mye snakk om dette myoproteinet! Må se til å kjøpe meg noen dunker når jeg flytter tilbake til Norge i sommer. Her i England finner jeg det ikke. Virker som om at det omtrent bare er whey på markedet her, og de få kaseinene jeg har sett er visstnok veldig kalkete og kunstige i smaken :unsure: Frister liksom ikke så mye det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også proteinpulver fra myopro! men har hørt at den er litt vanskeligere å få fluffy. Så hva blander du i dine fluffer? :)

100-200 gram frosne bær, 100 gram mager kesam eller 1 dl melk, 40 gram myoprotein. Blir fluffy nok for meg ihvertfall, men som sagt så har jeg ikke sammenliknet med så mye annet om det blir enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kasein om kvelden, whey ellers.

Synes kasein smaker myyye bedre, blir en liten kveldssnack ;)

Jeg syntes nemlig at myse (whey) ikke smaker så veldig godt, og tenkte å i hvert fall prøve meg på kasein. Blir så fristet av fluffene her på forum :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe glad i Whey, veit ikke hva det er men det er noe jeg ikke liker med smaken.

Det lyder godt. Jeg har liksom aldri forstått hvorfor jeg ikke liker proteinshakes. Med kommentarer som "Åh, det smaker som sjokolademelk", så må jeg si jeg ble VELDIG skuffet - jeg som er SÅ glad i sjokolademelk. Dvs. jeg er vel glad i sjokolade generelt :p

Venter på at iHerb skal få inn denne igjen, for den er ikke SÅ dyr som mange andre. Mulig den ikke er den beste, men jeg merker fort om det er noe "anderledes" med den kontra whey :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...