Gå til innhold

Hjelp til treningsoppsett?


Nutrabio

Anbefalte innlegg

Bakgrunn:
22-årig jente med snart 6 års styrketrening bak meg. Fulgte gjennom et års tid et fast trenings- samt kostholdsoppsett, med meget gode resultater. Tilslutt gikk jeg i veggen, og blir nå kvalm over å kikke over på programmet. Nå er ikke trening lenger en del av hverken meg eller min identitet, og jeg føler at jeg har både mistet meg selv og den gleden jeg hadde for egen kropp.

 

Mine mål:

  • Klare dips og pushups/mye sterkere triceps
  • En mye mer trent rumpe

Jeg har alltid elsket å trene alt annet, og er endt opp med å bli ganske stor/fluffy/bøff, som de sier her nede. Jeg er tilfreds med størrelsen min, og ønsker ikke å bli noe større. MEN; jeg har aldri prioritert rumpetrening (før jeg fikk treningsoppsettet), og det er veldig tydelig. Jeg kan tenke meg noe som tosplitt, 4-5 ganger om uken.

 

Øvelser jeg grøsser bare av å høre nå er; hipthrust, facepull, roing (sittende og på benk) kickbacks; jeg HATER de. Jeg er så utrolig lei de.

 

Hvis noen har noe tips, lyst til å hjelpe med oppsett, så hadde jeg satt veldig pris på det. Ønsker å vinne treningsgleden tilbake!

Stor klem herfra:wub:

 

Vedlagt er maskinene her;

 

Skjermbilde 2016-03-28 kl. 22.05.35.png

Skjermbilde 2016-03-28 kl. 22.05.47.png

Skjermbilde 2016-03-28 kl. 22.05.56.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, crntbg skrev:

Altså jeg kan ikke stort, men kan si: har du sett noe på x-size eksempel? X-press?

Tusen takk -  jeg har både sett og prøvd det tidligere! Men det går mye på styrke og vekst på hele kropp, og med lite fokus på spec. gluteus, som nå heller ville ha vært mitt hovedfokus. Men det kan være at jeg selv kan prøve å trikse litt på øvelser, egentlig..

 

Takk igjen for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre må du ha et treningsprogram? Kan du ikke bare trene og ta de øvelsene du liker og føler gir deg mest resultat?Regner med siden du har trent i 6 år at du kjenner kroppen din ganske godt og vet nå hvordan kroppen din reagerer, så hvorfor ikke kjenne etter følsen og trene det du føler for i en periode? 


Hvis du vil ha mer fokus på rumpe, så trenger du helt ærlig ikke noe mer enn knebøy, sumo markløft og utfall (finnes mange varianter).

Er ikke vits å bruke energi på å kjøre 10 maskiner og 10 forskjellige gluteus øvelser når knebøy trener det mer enn nok hvis du har riktig teknikk og går dypt nok. 

 

Og hvis du vil ha sterkere triceps så hadde jeg startet å trene small benkpress med strikk, bruk strikken som benkskjorte, dette gjør at vekta blir lettere i bunnen av løftet, men tyngere på vei opp, dermed kan du belaste tricepsen mer ved å legge på mer vekter. Dette vil både øke benken din, samt gi deg sterkere triceps. Eller så kan du kjøre dips en periode med strikk med et bein. 

Grunnen til jeg sier kjør knebøy og benkpress er fordi baseøvelser, altså the basic, er ofte det beste og gir best resultat og du sparer mye tid og energi på andre øvelser som ikke gir en brøkdel av samme resultatet. 


Jeg hater å følge treningsprogrammer, og har fått best resultat når jeg har kjent etter kroppen og trent etter dagsformen, samt så lenge jeg vet hva jeg skal trene og vet hva slags øvelser jeg skal ta, og dette vet jeg for det har blitt vane sak for min del.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nutrabio skrev:

Tusen takk -  jeg har både sett og prøvd det tidligere! Men det går mye på styrke og vekst på hele kropp, og med lite fokus på spec. gluteus, som nå heller ville ha vært mitt hovedfokus. Men det kan være at jeg selv kan prøve å trikse litt på øvelser, egentlig..

 

Takk igjen for svar :)

¨Men du skriver jo du vil bli sterkere i triceps :) Vet at enkelte bytter ut noen øvelser så det blir mere rumpe, jeg la inn hip thrust begge dager eksempel (husker ikke i huet hvilken øvelse jeg byttet ut med). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...