Gå til innhold

Vonde knær, noen som har erfaringer?


Superkatt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg begynte å trene styrke i sommer.

Knebøy er blitt min favorittøvelse, og har kjørt dette to ganger i uken med varierende rep. siden januar. Jeg har ingen smerter i knærne ved utførelse av øvelsen, men har fått vondt dagen/dagene etter, og de siste ukene merket det mer og mer. Nå murrer og verker det i området rundt/på kneskål og litt over kneskål (likt på begge):wacko:. Vondt å gå i trapper, sette meg ned/reise meg o.l. Verkingen kommer og går, og jeg skjønner at jeg må ta en pause. Har aldri slitt med knær i forbindelse med andre idretter så dette kom litt overraskende på meg :mellow:

Noen som har opplevd det samme? Forslag til behandling? Andre øvelser som kan være alternativ inntil videre, eller bør jeg avstå fra all trening som inkluderer kne på denne måten? Er blitt helt hektet på styrketrening, og vil gjerne trene daglig :) 

Blir kjempeglad for innspill^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du brennende følelse i knæra? I så fall har du akkurat det samme som meg! Har ingen gode tips enn å ta liten pause, unngå knebøy med det første, egentlig alt som gjør vondt.

For meg har veldig lette høyrep med beinspark fått vekk smertene tidligere, det kan være noe å prøve :) Husk at; Gjør det vond- dropp det:) Ikke for alltid, men smerter er et tegn på at noe blir gjort feil, for knebøy i seg selv skal ikke gjøre vondt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et posteriort tibia. Altså at leggbeinet er dratt bakover: dette fører til at kneskåla drar med MYE større friksjon over femurs kondyle. Dersom dette er korrekt, er det isolert rectus femoris opptrening du trenger, og sannsynligvis holdningskorrigering. Les kneartikkelen på nettsida mi evt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vært hos naprapat og fysioterapeut.. Problemet er at de sier forskjellig, og smertene er fremdeles ikke borte..de kommer og går. Har funnet ut at jeg får vondt av Hip Thrust, så unngår denne øvelsen. Leg curl går veldig fint. Ellers andre øvelser med utfall er ugreit. Kjenner ikke noe der og da, men dagen etter er det stivt og ømt og det verker/brenner over kneskålene. :mellow: Noen flere tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...