Gå til innhold

Smerte i kragebeinet


Andyb

Anbefalte innlegg

Heisann.

Grunnet flytting og en del annet stress har trening vært sporadisk i det siste med fullkroppsprogram. Forrige uke kjente jeg en rar smerte i kragebeinet når jeg tok hantelroing og etter en treningsøkt på fredag har jeg vondt i kragebeinet igjen. Fortsatt relativt vondt. Gjorde ikke noe spesielt vondt under fredagsøkten derimot. Smerten sitter lokalisert under kragebeinet og kanskje litt over det. Kjørte frontbøy og frivendinger på fredagen så kan hende kragebeinet fikk en liten støyt, men ikke kjente ikke noe der og da. Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Lite konkret info her, men skulle jeg gjette, så ligger penga på at scapula og kragebenet ligger for lavt. Om en plusser på litt anteriorrotasjon av scapula, vil kragebenet bli meget ugunstig posisjonert.

Med andre ord, jeg ville gjette at skulderen din ligger for lavt og dermed smeller inn mot ribbenet. Anbefaler at du tar dette med noen som kan se og ta på deg - det blir bare gjetting her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår den. Har du noe tips om hva slags behandler jeg kan kontakte? Regner med veldig lang ventetid hos fastlegen. Smertene har faktisk blitt verre i dag, så kanskje det ikke var så lurt med den press økten av like vell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...