Gå til innhold

OPPKARBING - Matvarer


Natalie90

Anbefalte innlegg

Hei!! :)

Jeg bare lurer på hvilke matvarer dere liker best å karbe opp på?

Er det noen matvarer som er bedre enn andre med tanke på resultat dagen derpå?

Vet at for mye fiber ikke er bra, i og med at det kan gjøre deg forstoppet eller meget oppblåst!

Er det en viss mengde fett man må holde seg innenfor, og hvordan er det med proteiner?

Hørte at coco pops var gode ting å spise på en oppkarbingsdag, men hvorfor er den gule boksen å anbefale fremfor den grønne? Er det pga. den grønne er hvete og den gule er mais??:)

Bare til å komme med oppskrifter og tips til mat på oppkarbing!! :)

I tillegg så lurer jeg på om det er sånn at man "MÅ" ha en tømmeøkt før man starter oppkarbingen??

Vil det være lurt å legge oppkarbingen til en dag man har styrketrening, eller funker intervalltrening like bra?? Har som regel styrkefri på lørdager, og er ofte da dagen for oppkarbing blir.. Alle gode tips mottas med takk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg har gjort det tidligere, og føler at det funker (for meg i allefall) er å ete mye mer ris/pasta/havregryn. Har til og med spist mye banan og marshmellows for å få høyt nok inntak. Lavest mulig fettinntak er å foretrekke når man er høyt på karbs. Proteiner skal være som vanlig.

I en liter sjokomelk er det jo 60gram karbs, for eksempel:) Ris med krakket banan i!

http://myrevolution.no/forum/f20/retningslinjer-for-oppkarbing-1105/

her har du litt info fra Børge :)

Edit: nå skal det også nevnes at jeg kun kjører oppkarbing hvis vektnedgangen stagnerer. Ellers ser jeg intet poeng i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...