Gå til innhold

Smerte fra kun et sted om gangen?


Anbefalte innlegg

Jeg har lurt litt på dette i det siste, om hjernen kun greier å sende ut smertesignaler til et område om gangen? Jeg har nemlig endel vondt i skuldra. Innimellom har keg også fått ryggvondt. I de periodene jeg har vondt i ryggen kjennes skuldra HELT fin ut, mens når ryggen har blitt bra får jeg tilbake skuldervondten igjen... Er det noen som vet om det er noe som tilsier at dette skal stemme? Eller er jeg rar??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flisespikkeri: Hjernen mottar smertesignaler fra nervesystemet ditt, den sender ikke ut smertesignaler til vanlig :-)

Ihht til kiropraktisk tankegang så er smertesignaleringen i kroppen en sen/lavprioritets prosess i nervesystemet ditt som kan til dels overdøves / dempes av de andre signalene fra bevegelsesapparatet ditt.

Når du våkner om morgenen så er du klar for mottak av signaler, og en vond rygg eller skulder kan kjennes veldig godt.

Ved aktivering av bevegelsesapparatet ditt så vil du gi nervesystemet ditt mange flere signaler / impulser å behandle på en gang, og da kan du merke at vond skulder og rygg kan kjennes mindre vond i den perioden.

 

Som nevnt en kiropraktisk tankegang dette, jeg kan egentlig ikke gå god for at dette stemmer 100% men har lignende er faringer med egen kropp i perioder  :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, cesandberg skrev:

Flisespikkeri: Hjernen mottar smertesignaler fra nervesystemet ditt, den sender ikke ut smertesignaler til vanlig :-)

Ihht til kiropraktisk tankegang så er smertesignaleringen i kroppen en sen/lavprioritets prosess i nervesystemet ditt som kan til dels overdøves / dempes av de andre signalene fra bevegelsesapparatet ditt.

Når du våkner om morgenen så er du klar for mottak av signaler, og en vond rygg eller skulder kan kjennes veldig godt.

Ved aktivering av bevegelsesapparatet ditt så vil du gi nervesystemet ditt mange flere signaler / impulser å behandle på en gang, og da kan du merke at vond skulder og rygg kan kjennes mindre vond i den perioden.

 

Som nevnt en kiropraktisk tankegang dette, jeg kan egentlig ikke gå god for at dette stemmer 100% men har lignende er faringer med egen kropp i perioder  :-)

 

TAkk for interessant innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...