Gå til innhold

Nugatti Zero


Valdresdama

Anbefalte innlegg

Heisan!

Nå er Nugatti Zero kommet på markedet og jeg lurte på om det er noen som har tanker og/eller formeninger rundt dette med Nugatti og tilsetningsstoffer..... Jeg har selv smakt den, og synes faktisk den er nesten bedre enn den med sukker! Jeg følte den hadde litt mer smak av nøtter. Det jeg derimot er litt usikker på, er hvorvidt det er bra med de tilsetningsstoffene som er tilsatt. Jeg bruker forskjellige alternativer til sukker, slik som sukrin, sukrin gold, sukrin melis etc, men kan i grunnen veldig lite om det som er tilsatt Nugatti Zero.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er da ikke så mye tilsetningstoffer i denne? Sukralose er et helt vanlig søtningsstoff, og har i grunn aldri hørt noe negativt om det. Maltitol er også er vanlig søtningsstoff, men i motsetning til sukralose kan det påvirke blodsukkeret selv om det bare inneholder halvparten av kaloriene som vanlig sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når jeg tenker meg om, visste jeg jo at slike stoffer som slutter mer -tol påvirker blodsukker. Har nemlig en datter med diabetes....

Det er jo ikke store forskjellen i kalorier på vanlig Nugatti og Zero, men når en føler at Zero faktisk kan være bedre, så sparer en allikevel kalorier^_^ Hvis det nå skulle ha betydning for en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...