Gå til innhold

Abc


Marie20

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Erfaringsmessig de gangene jeg har sprukket på diett har vært for at jeg har spist altfor lite i forhold til det jeg forbrente og at jeg kuttet kaloriene mine for mye og for fort.

Hvis du føler deg slapp i slutten av uke dagene så er det en tegn på at kroppen sier ifra at du spiser alt for lite, spesielt hvis det påvirker treninga di med tanke på styrke og hvor mye energi du har på disse øktene og generelt resten av dagen.


Som ofte så ender det med at man sprekker og spiser mer enn man skal, også får man dårlig samvittig og gjerne vil "ta" igjen for det og trener hardere/spiser mindere dagen etter som igjen fører til at du møter en vegg og går på en smell igjen.


Det beste og enkleste måten å finne ut hvor mye kalorier du trenger for å gå ned i vekt er å finne ut hvor mye kalorier du trenger for å vedlikeholde vekta di. Det gjør man gjerne ved at man måler alt man spiser hverdag i en uke for å så finne gjennomsnitte per dag hvor mye kalorier man ligger på. Dette gir mindre feilmargin og er mer nøyaktig enn å skrive noen tall på en kalkulator på nett og den magisk finner ut hvor mye kalorier du trenger for å vedlikeholde vekta di.


La oss si at du f.eks trenger 2000kcla for å vedlikeholde vekta di, da hadde jeg startet med å kutte kaloriene mine med 10-15%, som blir 250-300kcla. Du må huske at du skal være på diett en stund, problemet med å redusere kaloriene for fort er at du vil møte på en vegg senere ut i dietten. Og når du hopper fra 2000 til 1500kcla så ja du vil gå ned i vekt første uken men så stopper det opp. Hva skal du da? Kutte ut enda flere kalorier så du ender på 1200-1300? Eller forbrenne mer via aktivitet, gjerne i form av kardio? Det man vil på diett er å gjerne kunne klare spise mest mulig og slippe unna med minst mulig kardio.
Derfor bør man også tenke langsiktig og ta små steg av gangen, du må huske kroppen er smart, den regulerer seg til alt du gjør og den bruker ikke lang tid. Kroppen jobber imot deg hele tiden, for å ha fett på kroppen er essienselt. 





 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...