Gå til innhold

Usikker på muskelbygging eller vektnedgang


Mads

Anbefalte innlegg

Ettersom sommeren nærmer seg med små skritt, har jeg begynt å tenke litt trening igjen. Jeg trente veldig mye frem til sommeren i fjor, helt til jeg fikk et tilbakeslag av en ryggskade jeg har slitt med noen år. Etter det har motivasjonen vært nesten fraværende, og jeg har sikkert trent maks 7 ganger siden forrige sommer. I tillegg har skole gjort at jeg ikke har hatt tid til noe trening (vær så snill ikke la dette bli en diskusjon om at "du har jo alltid tid til å trene).

Spørsmålet mitt er da om jeg rekker bygge noe særlig mer muskler frem til april/mai-ish, da jeg tenker å bli kvitt 2-3 kg fett for litt justering av fettprosenten. Jeg vet at folk er forskjellig og legger på seg forskjellig mengder med muskler, men sånn generelt sett hadde det vært greit å se om det er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trent siden jeg var 16 år, en del frem og tilbake. Vært mer seriøs de siste 3-4 årene. Har vært plaget av ryggskade som har gjort at opptrening har vært fokus for meg de siste 2 årene. Hadde opplegg med Webcoaching fra 2014-2015 i et års tid-ish. Så nybegynner jeg er langt ifra, men det spørs jo også hvem jeg sammenligner meg med. 

Jeg har trenings- og kostholdsprogram etc. som jeg skal følge, men er ganske vingle-Petter når det kommer til å bestemme seg for mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...