Gå til innhold

Hjelp til å komme igang med "skikkelig" trening ;)


Linne

Anbefalte innlegg

Har så lyst til å få litt ordnings på denne skrotten en gang for alle, men synes det er så vanskelig å vite hvor jeg skal starte... trenger å gå ned noen kilo og få strammet opp (2 svangerskap på 4 år,tar på) så jeg blir super glad hvis noen gidder å hjelpe meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortell om deg selv! Hvilket utgangspunkt du har, hvilke planer du har, hvor ofte du vil trene, hva du liker, målsettinger, hvordan kostholdet ditt er osv. Da blir det lettere å hjelpe deg med ting som vil passe deg :)

Startet å trene på helse studio i oktober, veide da 78kg er 1,73 høy.. fikk program på noen enkle styrke øvelser som jeg har trent 2 ganger i uka og 1-2 ganger med zumba.. har til nå gått ned til 72 ( teller kallorier ligger på ca 1600 om dagen ) men ser veldig liten forskjell på kroppen ( selv om jeg får på meg bukser i en mindre str ;) ) kan gjerne trene 4-5 ganger i uka... ønsker å gå ned til 67ish, og få en sttram og sterk kropp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet å trene på helse studio i oktober, veide da 78kg er 1,73 høy.. fikk program på noen enkle styrke øvelser som jeg har trent 2 ganger i uka og 1-2 ganger med zumba.. har til nå gått ned til 72 ( teller kallorier ligger på ca 1600 om dagen ) men ser veldig liten forskjell på kroppen ( selv om jeg får på meg bukser i en mindre str ;) ) kan gjerne trene 4-5 ganger i uka... ønsker å gå ned til 67ish, og få en sttram og sterk kropp ;)

Bæsta sættet att førændra kroppskompositionen och "stramme opp" ær att træna tung styrketræning. Leta upp ett av basic-programmen som ligger postat hær på Fitnessbloggen och kom igång med det, eller om du inte vet hur de stora øvelsene ska gøras så ta kontakt med en duktig PT næra dig, som kan læra dig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PT er vel strengt talt ikke nødvendig for å lære seg en øvelse, Youtube er full av meget gode instruksjonsvideoer hvor de forteller hvordan du skal utføre øvelsene korrekt.

Det kanske ær høgst individuellt, men om jag i mina nybegynnerår hade fått vælja mellan en video och instruksjon av en duktig, faglært person hade det inte varit några tvivel om vilket som hade gett bæst effekt på min teknik. YouTube videon ær svår att få med sig till gymet och se øver hur du gør från alla vinklar och ge tilpassninger under øktens gång.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mulig å spørre noen av de "erfarene" folka på gymmet også, det var i alle fall sånn jeg fikk tilegnet meg kunnskap da jeg var 16 år og ny med vekttrening. Ellers så finnes det mange gode nybegynner program både på denne siden og ute på nettet som du kan sette deg inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt pt time, men kan ikke akkurat si at det var mye hjelp i han ;)

Då hade jag føljt DukeNukem's tips om att leta upp någon erfaren och duktig :)

Er mulig å spørre noen av de "erfarene" folka på gymmet også, det var i alle fall sånn jeg fikk tilegnet meg kunnskap da jeg var 16 år og ny med vekttrening. Ellers så finnes det mange gode nybegynner program både på denne siden og ute på nettet som du kan sette deg inn i.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt pt time, men kan ikke akkurat si at det var mye hjelp i han ;)

Da må du skaffe deg en NY! Eller si at han må hjelpe deg mer mot ditt mål! De er der for å hjelpe deg for å komme dit DU vil!! Hvis du ikke synes noe om han, bytt til en annen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...